Brisbane of Cairns??

Ik wil over 1 of 2 jaar een half jaar aan een hogeschool in australie studeren. Ik weet dat ik er vroeg bij ben maar ik moet zoveel regelen dat ik maar beter te vroeg kan beginnen dan te laat :slight_smile:

Mijn vraag is nu: Welke stad is leuker… Brisbane of Cairns?
Wat zijn de voordelen / nadelen?
Iemand ervaring met studeren aan de James Cook University of Griffith University?
Hoe is t klimaat in Brisbane / Cairns?
Kortom, ik wil gewoon alles weten over beide steden!! haha

:wave:

Ha, ben niet in Cairns geweest helaas, wel in Brisbane. En dat beviel me heel goed, het is een leuke stad, en ook voor studenten lijkt het me een leuke stad. Er zijn genoeg andere studenten, en je hebt ook veel culture, en festivals en weet ik niet wat dat er te doen is.

Cairns, heb ik gehoord, is qua omgeving mooier, en je hebt er meer adventure dingen te doen. Het is daar ook wat warmer, en de omgeving is wat meer jungle. Brisbane wordt nooit echt koud, was daar in de ‘winter’ gewoon makkelijk 20 graden ofzoiets, maar echt zeer lekker.

Ik denk simpel qua vergelijking, dat er in Brisbane meer georganiseerd wordt en meer te doen is, maar het is wel een grote stad en je moet je weg er kennen. Cairns is meer toeristisch en heeft op dat gebied meer te bieden, maar dat kan ook vervelen lijkt me. En wat ook nog te bezien valt is het feit dat Brisbane ietsje meer in de bewone wereld ligt, Cairns is toch iets verder van andere steden af enzo.

brisbane is meer een stad erg druk.maar cairns is echt super een ook en super omgeving heel mooi .ook niet zo druk.succes

brisbane zeker weten!!!

Ik ben het met mitchell eens, brisbane is meer een stad best relaxed maar net effe wat drukker. Cairns is voor nederlandse begrippen een groot dorp of kleine stad. Er is wel weer wat meer te doen qua tours enzo en duiken dat is volgens mij in brisbane weer wat minder.

brisbane :slight_smile:

Hi
Brisbane is de derde stad van Australia met ruim 1.5 mill. inw. en Cairns heeft er 100.000. Wij hebben in beiden enkele weken doorgebracht maar een half jaar in Cairns zou me echt teveel van het goede zijn, zeker in de (Aus) zomer.
Brisbane is een aangename stad zonder nu direkt hoog op te geven van het nachtleven. Trouwens, de omgeving van Brisbane is ook prachtig. Brisbane’s hinterland, de Sunshine Coast en de Gold Coast(ben ik te oud voor) en de vele NP’s (en Fraser Island en Noosa)maken het een goede bestemming en Byron Bay en Nimbin zijn ook niet al te ver weg.
Yeehaw

Brisbane! Ik woon nu anderhalf jaar in Brisbane en ik kan me geen betere stad voorstellen om in te wonen. Het is altijd mooi weer, de mensen zijn super vriendelijk en hulpvaardig. Alles is mooi en schoon en netjes en het ligt vrij centraal, zodat je makkelijk uitstapjes kan maken naar de rest van Australie of 1 van de South Pacific eilanden.
Er zijn verschillende universiteiten en de campussen zijn schitterend met uitstekende studentenvoorzieningen.
Ben nog niet in Cairns geweest, maar ik hoor dat het daar ook mooi is. Het moet daar wel erg heet zijn. Eigenlijk is Brisbane meer een groot dorp qua sfeer. Volgens mij is Cairns meer een gat, leuk voor vakantie, maar om te leven en studeren ben je in Brizzie beter af.

hangt dat niet vanaf waar je woont in brizzie :slight_smile:

als het op studeren aankomt zou ik brisbane pakken omdat het een echt studentenstad is, hou je natuurlijk maar van strand en zon dan is cairns de beste oplossing (wel duurder)
en goed weer mag je op beide plaatsen wel verwachte hoor