Studeren in Brisbane of Gold Coast

Hallo allemaal!

Ik wil in februari 2012 een half jaar gaan studren in Australie, maar ik twijfel nog tussen studeren in Brisbane (UQ) of Gold Coast (Griffith University).
De universiteit maakt me niet zoveel uit, het gaat me meer om de steden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het leven in een van deze steden? zo ja, wat valt me aan te raden?

Groeten

Leroy Meurs

Ik zou zeker naar Brisbane gaan . Goldcoast is echt heel erg toeristisch met grote flats net als aan de kust van Zuid Spanje helemaal verpest. s middags gaat op veel plekken de zon van het strand door de hoge flats die er staan. Brisbane is een prachtige stad met leuke terrassen aan de rivier.

groeten Nella

hallo,

bedankt voor je reactie, heb zelf ook de voorkeur voor brisbane.
Weet je of het gemakkelijk is om werk te vinden voor een student in brisbane?

mvg,

Leroy Meurs

Hoi Leroy,

Echt leuk om te horen dat je wilt gaan studeren in Australië. Je wilt dus een Study Abroad semester gaan doen? Houdt er wel rekening mee dat de terms in Australië niet gelijk lopen aan de Nederlandse semesters.

Brisbane is natuurlijk altijd een mooie plek in Australië om een tijdje te wonen en studeren. Ook het vinden van een bijbaan is goed mogelijk, daarnaast is het toegestaan naast je studie nog eens 20 uur te werken. Je kunt dus een leuk zakcentje bij verdienen.

Wij bieden een gratis studie service aangezien we voor de universiteiten in Australïe en Nieuw-Zeeland werken. Neem gerust contact met mij op via erik@studentdownunder.com voor verdere vragen. Ik help je graag verder met tips en advies voor dit geweldige avontuur :slight_smile:

Ik hoop wat van je te horen.

Groetjes

Erik

Zelf ga ik in febr’12 naar Gold Coast (griffith university).
Altijd goed weer, lekker aan zee, prima dus :wink:

Super gaaf dat je er gaat studeren! Ik wilde eerst ook gaan, voor een TAFE opleiding (vergelijkbaar met MBO.) Ik wilde geen HBO gaan doen, omdat ik vanwege mijn oma niet 4 jaar zo ver weg wil gaan zitten (word toch ook al 84) en ook omdat ik HBO daar te uitgebreid vind…TAFE opleidingen zijn specifieker (ik wilde Children’s Services gaan doen of Patisserie).

Helaas heb ik moeten afzeggen omdat de geweldige studiefinanciering NIET meer wil betalen. Het achterlijke is dus dat ze voor een TAFE van 1 jaar (of anderhalf jaar) niet willen betalen maar wel voor 4 jarige HBO opleiding. Zonder de studiefinanciering is het niet te redden! Ze rekenen ongeveer op AUD$18.000 leefkosten (woning, eten, transport, uitgaan, etc) en dan heb je nog de ongelofelijk achterlijke bedragen van de studiekosten daar.

Ik baal als een een stekker dat ik moet afhaken, want daar studeren zou mij een goede hulp zijn geweest om permanent in Australië te gaan wonen. Nu moet ik mij hier eerst laten omscholen, dan 3 jaar werkervaring op doen en dan maar hopen dat het beroep nog op de skilled migration list staat.

Over waar je gaat studeren: dat ligt eraan wat je wilt. Brisbane is wel heel centraal maar ik denk dat jongeren zich beter zullen vermaken in de Gold Coast. Maar kijk vooral wat het kost om te wonen in beide gebieden en kijk een wat er in de buurt te doen is en baseer daar je keuze op.