Goedkope steden om te wonen

Hoi allemaal,

Ik ga volgend jaar stage lopen, maar ik weet nog niet echt waar in Australie. Gezien het feit de erasmusbeurs niet geldt in Autralie, wil
ik graag weten welke steden goedkoper zijn om te wonen.
Ik wil wel het liefst naar de grote steden als Sydney, Melbourne, Perth, Brisbane etc

Een vriendin van mij zit momenteel in Sydney en heeft het over prijzen als
200 Australische dollars per week…

Groetjes Sanne

Hallo Sanne,

Leuk om te lezen dat je graag stage wilt gaan lopen in Australië!

De grote steden in Australië (Sydney & Melbourne) zijn niet echt goedkope steden zeker Sydney is een van de durdere steden om wonen en voor huisvesting moet je hier denken aan 175,- tot 250,- Australische dollar per week. Afhankelijk van hoeveel luxe je wilt en waar je wilt verblijven. Steden als Perth en Brisbane zijn ietsjes goedkoper maar schelen niet heel veel.

Verder is het dagelijkse onderhoud zoals eten & drinken, kleding, etc… goed vergelijkbaar met de kosten die je hebt in Nederland of zelfs iets goedkoper. (afgezien van het feit dat je misschien iets vaker op stap gaat of weekendjes weg!).

Het is misschien ook een goed idee om te kijken naar Nieuw-Zeeland, dit land is iets goedkoper en heeft een goed te vergelijken cultuur met Australië!

Mocht je verder nog vragen hebben neem dan gerust even contact met mij op via dolf@stagehuis.nl

Groetjes,
Stagehuis - stages en afstuderen in Australië en Nieuw-Zeeland
www.stagehuis.nl

Hoi Sanne,

wat leuk dat je op stage gaat! Krijg je voor je stage ook betaald?

Ik weet dat Sydney en Brisbane duurder zijn om te wonen, maar de lonen liggen ook wat hoger. Levensonderhoud is vergelijkbaar (ongerekend) in Euro’s.

je kunt in Perth goedkoop wonen (of zo duur als je zelf wilt) Je kunt met eventueel met een aantal mensen een appartementje huren, maar je kunt ook een kamer huren in een huis/appartement. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je wilt wonen. Ik denk voor een stage is het wel handiger denk ik dat je een kamer huurt of je moet iets vinden wat al bemeubeld is, en dan is meestal niet het geval.

je zegt dat de Erasmus het niet steunt. Maar als de stage bij je opleiding hoort dan heb je ook gewoon recht op studiefinanciering. Dan krijg je sowieso de basisbeurs, de uitwonende beurs en de OV vergoeding (die kun je daar niet gebruiken lol)