Wonen in Sydney of Melbourne

Hallo,

In maart 2010 komen we voor 3 jaar naar Australie met kinderen van 3 en 4 jaar. Wat is de beste plek om te wonen met kinderen, Sydney of Melbourne?

We waren erg gefocust op Sydney maar horen nu van verschillende kanten dat Melbourne aangenamer wonen is met kinderen. Sydney heeft natuurlijk het mooie weer en het strand maar ik hoor nu dat Melbourne veel gevarieerder is en dat de quality of life er beter is.

Klopt het dat je in:

• Melbourne fijner woont met kleine kinderen dan in Sydney?
  • Melbourne beter betaalbaar is dan Sydney?
  • Melbourne geen school fee van 4.500 $ betaalt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!!!

Hoi,

Persoonlijk vind ik Melbourne meer een woon-stad, terwijl Sydney meer aanvoelt als een toeristen-stad.

Toen ik als toerist de eerste keer in Australië was, vond ik Sydney geweldig. Toen ik er de tweede keer kwam, na een aantal maanden in Melbourne te hebben gewoond en gewerkt, viel het me op dat er in Sydney enkel toeristen waren (of in ieder geval dat iedereen zich als toerist gedroeg).
Verder vond ik ook dat, als je er langere tijd verblijft er meer mogelijkheden zijn vanuit Melbourne. Vanuit Sydney moet je echt urenlang op de trein zitten, als je eens een uitstapje wil doen, vanuit Melbourne zijn er veel mogelijkheden.

1 like

Dank je wel voor je berichtje. Dit komt ook overeen met ons gevoel.

We hebben ondertussen beslist en gaan in maart 2010 voor 3 jaar naar Melbourne.

Groetjes, Gerda

Hallo,

Jij praat echt over de CBD van Sydney wij hebben zelf in Sydney gekeken in de buitenwijken en daar is het echt gewoon een woonsituatie en heel rustig en alles om de hoek. Maar goed het is ook heel persoonlijk natuurlijk. Ik zou zelf nooi in Melbourne willen wonen te saai en te koud. Dat is met Sydney wel anders daar is mee leven en meer te doen.
Maar goed je hebt je beslissing al genomen ik hoop dat je het wat vind in Melbourne.
Ik ben trouwens geen uitgaander maar de activiteiten die er te doen zijn zijn meer gevarieerd dan in Melbourne.

Hallo

Hoe komt het dat je toch voor Melbourne koos? Hoe ga je een school kiezen voor je kinderen? We willen zelf graag met ons tweejarig zoontje voor twee jaar in Australie gaan wonen. Heb je misschien wat info voor ons?

groetjes

Karoline

1 like

Hoi Gerda,

Jullie zijn nu een paar maanden in Melbourne,
Ik vraag me af of je al gewend bent en hoe het gaat met je kinderen.
Zelf zijn we van plan om volgend jaar voor een aantal jaar te verhuizen maar we zijn nog aant twijfelen tussen Brisbane, Melbourne en Sydney.
Heb je tips? En heb je ook al een school voor de kinderen?

Ik hoor graag iets,

lianne

Karo
ja het is gewoon erg persoonelijk, Melbourne is de cultuur stad van Australie , er zijn cijfers dat over en aantal jaren Melbourne groter wordt dan Sydney [dus stukje grond kopen] verder hoe komt iemand erbij [Saai] het is de meest europesche stad met veel mogenlijkheden
de huren en of kopen zijn [nu] nog iets goedkoper
kijk ook eens op xpdite ,dat is een site van Nederlanders die in Australie wonen of daar naar toe willen
als je nog vragen hebt stel ze gerust,ik ben aardig bekend in Melbourne en omgeving
Jaap

Karo
PsS
Moira heeft een leuke weblog, maar is natuurlijk door steden en omgeving als een reiziger gereisd ik heb de weblog al een hele tijd geleden bekeken,ze hebben voor Nieuw Zeeland gekozen ,waarschijnelijk ook om dat vlugger ging met een visum ,ik ben er ook geweest, er mooi land maar zou er niet willen wonen, de economie is nog zwak, de lonen zijn een stuk lager huren en rente op hypotheken is erg hoog enz
groet
Jaap

Lianne je berichtje is al weer wat ouder, ik vroeg me af hoe gaat het met de plannen

groet
Jaap:vak02:

Hallo Gerda
ik ben erg benieuwd of het jullie goed bevalt in Melbourne
succes
Jaap
PS
ik ga zelf weer en keer in 2011

De huren hoog? hoe kom je daar bij je kunt vanaf 100 euro per week al wat huren in Nieuw Zeeland dat zou uit komen op 400 euro per maand. Huizen kopen is ook nog wel interessant je hebt daar een appartement 2 slaapkamers en een huiskamer voor ongeveer 75.000 euro. Ik heb het dan over Auckland daar heb je bijna geen hypotheek voor nodig tenminste ik niet. Heel zwak is de economie ook niet valt best wel mee. De lonen liggen wel lager maar daar zijn ze op het moment heel erg mee bezig om dat te gaan veranderen. Dit ook omdat veel Kiwi mensen werken in Australie. Het kan zijn dat wij over een aantal jaar alsnog naar Australie gaan als we genaturaliseerd zijn als Kiwi dan kun je er zo naar toe gaan.

Beste Moira
ik heb al eens gelezen op je weblog dat het evt jullie plan was om naar Australie te gaan

ik heb wat informatie gelezen op startpagina.nieuw zeeland.nl
en dan op het prikbord over een en ander

groet
Jaap:vak02:

Ja kan ik ben zelf nu actief op zoek naar woonruimte ik zoek zelf in de klase voor zo’n 800 euro per maand inclusief warm en koud water. Veel aanbod dat is wel erg fijn. Vandaar dat ik nu de prijzen daar zo’n beetje weet.

hallo,

Wij (mijn vriend en ik) willen eind januari 2012 in melbourne komen wonen.
Wat is een leuke wijk voor een jong stel om te wonen? We willen het liefst een ruim vrij staand huis huren. Waar kan ik dan het beste gaan zoeken?

groetjes Corrie

Hallo,

Als het voor langere tijd hier waarschijnlijk hier http://www.realestate.com.au/rent
of via http://www.gumtree.com.au