Ik vertrek 28 september voor 1 jaar naar Australië, ik zou 3 à 4 maand in Melbourne verblijven kan iemand mij zeggen of het makkelijk is om voor die tijd een verblijf te hebben of vinden zoja… in welke buurt zou ik het best zoeken en wat is de prijs daar ongeveer per maand van??? Ik zou de eerste 2 weken wel in een guesthouse willen verblijven om daarna een vast stek te zoeken.
Nog een vraagje:
Ik heb overlaatst mijn visa WHV aangevraagd via Visa bureau in Londen, ik heb hiervan alle documenten thuis gekregen met alle nodige informatie + bewijs van betaling… Hoe weet ik nu zeker of ik een WHV heb want deze is electronisch??
Ik ben aan het overwegen om in South Yarra of Richmond te verblijven, goed idee? Ik had graag ergens rustig gezeten maar toch dicht bij alles en makkelijk bereikbaar zoals metro enz…
Ikzelf heb 4 maand in South Yarra verbleven. Prima locatie, vlakbij de trein, maar ook met een tramlijn naar het centrum van Melbourne.
Maar ik had de indruk dat South Yarra nogal duur is, zeker als je alleen zou willen wonen.
Ik heb een paar dagen in een hostel verbleven en via de website van Gumtree een “kamer” gezocht. Uiteindelijk deelde ik een appartement.
Oh ja: even compleet off topic: ik ben zo jaloers… ik zou heel graag terug een paar maand in Melbourne wonen.
Wel één opmerking: de eerste dag/paar dagen dacht ik “oh nee, wat een saaie, grauwe stad” (het was ook nog slecht weer). Maar als je Melbourne echt leert kennen, is het er echt heel leuk.
St Kilda is een stuk drukker. Natuurlijk is het afhankelijk van wat je wil. In St. Kilda zijn er wel veel meer uitgaansgelegenheden. In St. Kilda vind je veel meer toeristen, South Yarra meer locals.
Nu als je vanuit South Yarra uit wil gaan, kan je gemakkelijk (te voet of met openbaar vervoer) naar Prahan.
Hou er wel rekening mee dat er geen treinstation is in St. Kilda. Er rijden wel bussen/trams, maar dat gaat toch een heel stuk trager.
Als South Yarra te duur is, zou ik eerder voor Richmond kiezen. Minder gezellig, maar zeer goed gelegen voor het openbaar vervoer.
Kijk voor meer info over openbaar vervoer eens op de site van Metlink.