Melbourne of Sydney

Beste allemaal,

Binnenkort vertrek ik naar Australia. Ik ben van plan om ongeveer 6 maanden in Melbourne of Sydney te verblijven. Hoe hoog is de huur ongeveer voor een kleine kamer per maand of per week.

Ik reis met een WHV. Graag wilde ik weten of het eenvoudig is administratieve banen te vinden voor 6 maanden; in de logistiek, salesassistent, binnendienst ed. Is het een voordeel meerdere Europese talen te spreken.

Alvast bedankt voor korte reactie en groeten uit Parijs, daar woon ik!

Prettige dag en succes voor iedereen.
Ludo!
[EMAIL=“ludovacae@yahoo.fr”]ludovacae@yahoo.fr

Hi!
Voo rmij de keuze makkelijk gemaakt, ik ben een Melbourne ganger :slight_smile: Super leuke stad, heel afwisselend, gezellige mensen altijd wel een festival te vinden. Ik vond Sydney wat stugger en iets onvriendelijker. Maar dit is een persoonlijke mening.
Huurkosten kan ik je helaas niet bij helpen. Je zou eens kunnen kijken op realestate.com.au.
Ik weet dat op administratief vlak in de financiele sector wel banen te vinden zijn. Ze hebben te kort aan opgeleiden mensen in dit gebied. Gaat veelal om MBO niveau. Op commerciel vlak geen idee. Denk dat je het het beste kunt proberen bij uitzendbureau’s etc.
Bedrijven als Optus en Telstra in Melbourne ( telefoonmaatschappijen) zoeken nog wel eens tijdelijke krachten. Zorg wel dat je je CV meeneemt in het engels uiteraard.

Als je meerdere talen spreekt verhoogt dit je kans op de arbeidsmarkt, je hebt wat meer keuze.

Succes!