Verblijven in Sydney

Hallo!

In 2012 ben ik van plan om ong. 6 maanden naar Australië te gaan. Ik wil 4/5 maanden in Sydney blijven en werken, en daarna misschien nog gaan backpacken. Nou heb ik even gekeken voor mogelijke verblijfplaatsen voor een langere tijd in de buurt van, en in Sydney. En ik verbaasde mij over de nogal hoge huurprijzen. Hoe kan ik dat het handigste aanpakken?

Dus mijn vraag luidt: Heeft er iemand nog tips op het gebied van verblijfplaatsen voor een langere in/om Sydney?

Is het bijvoorbeeld handiger om een kamer/apartement te nemen, of in hostels te verblijven?

Ik hoor het graag!

Groetjes, Cheyenne

Waarom verbazen de huurprijzen je?
Sydney is een wereldstad, en dan is het vastgoed vrijwel altijd duur.

Wat voor werk ben je van plan te doen? Wat is je budget?
Misschien moet je eens kijken of je bij je werk ook inwoning kan regelen?
Heb je al werkgevers benaderd?

Hoe meer info je geeft, hoe beter wij je van advies kunnen voorzien :zon02:

Hey!

Ik woon nu sinds 5 maanden in Sydney en het is inderdaad een dure stad. Schrik ook niet van de prijzen in de winkels en supermarkten. Maar uit eten gaan is in verhouding wel weer heel goedkoop.
Voor een kamer zou ik kijken op www.gumtree.com.au, op die site staat echt alles! En als je wat goedkoper wil wonen zou je bijvoorbeeld een shared room kunnen nemen. Het beviel mij niet zo, maar ik ken genoeg mensen die het prima vinden :slight_smile: Succes ermee!

Groeten Nicole

@Tim-V
Ja dat snap ik ook volkomen! Ik had het alleen niet verwacht. Nou eigenlijk ook weer wel, maar nu moet ik wel mijn spaarplan aanpassen.

En al die dingen, ik ben er nog niet echt over uit. Daarom dacht ik, ik begin gewoon wat dingen uit te zoeken en te vragen. En aangezien ik pas in okt. 2012 naar Sydney wil, heb ik nog niet echt werkgevers benaderd. Maar waarschijnlijk wil ik in de horeca. Eerst wilde ik als strandwacht aan het werk, en daar had ik al voorbereidingen voor getroffen. Ik ben bezig met Ehbo, en ik zou deze zomer een opleiding strandwacht volgen. Maar helaas gaat dat niet door een blessure. Misschien volgend jaar. We zullen zien:)

Maar ik ga zeker nog wat dingen uitzoeken! In ieder geval bedankt voor de reactie!!

@nicolefnd
Ah! Echt super leuk! Ben je daar voor een stage/werk of iets anders?
Super bedankt voor de site! Daar staat inderdaad veel informatie op.

Heel veel plezier nog en Sydney, en bedankt voor je reactie!

Groetjes, Cheyenne

Als het een beetje meezit ga ik in Januari 2012 voor 6 maanden in sydney stage lopen. Omdat ik al een keertje in australie ben geweest is mijn ervaring dat je de eerst week/dagen het beste in een hostel kunt overnachten en ter plekke op zoek kunt gaan naar een leuke kamer/appartement.
Je wilt toch bekijken in welke buurt het zit en hoe het er allemaal uit ziet voordat je het contract tekent.

Uiteraard kan je wel op gumtree kijken maar uiteindelijk wil je het toch met je eigen ogen bekijken.

Dat is wel slim bedacht.
Je kan natuurlijk ook altijd op google maps kijken…
en dan gebruik maken van streetview haha :wereld:

Ja. hihi. Daar zie je alleen de binnenkant van het huis niet.

Dat is waar, maar je kan wel kijken in wat voor buurt je terecht komt :slight_smile:
Hoe ver de Mac Donalds lopen is enzo:wereld:

haha:cheer:

hahaha!
laat ik dat dan maar doen
want weten waar de McDonalds is, is wel echt een must.