Sydney of Cairns

Dag allemaal!

Wij zoeken met 2 Australie te passeren als we een wereldreis doen…
Hiervoor hebben we 15 dagen voorzien. Hoe besteden wij deze het best?
Vandaar de vraag: Sydney of Cairns bezoeken? Of beide?? Bedoeling is om 5 dagen te gaan duiken.

Groetjes,

Gert-Jan >>>

Beide is een optie.
Maar waar ben je, op dat moment, in geïntresseerd.
Sydney wereldstad, met alles wat erbij hoort.
Cairns, leuke provinciestad met mogelijkheden om, autotje huren, de outback in te gaan. Naar plaatsjes zoals Chillagoe.

succes

Sydney en Cairns zijn compleet verschillend maar als je wil snorkelen, zou ik zeker voor Cairns kiezen. Het koraal schijnt daar het mooiste te zijn. Bovendien vertrekken er vanuit Cairns talloze snorkeltours.

Sydney is ook een geweldige stad, ik vond het vergelijkbaar met New York. Cairns is veel meer gericht op touristen en strandleven.

Maar als je de tijd hebt, zou ik ze allebei bezoeken!

Misschien is dit topic al te oud, maar wie weet heb je hier ook wel wat aan… Voor het duiken zou ik zeker naar Cairns gaan, vanaf daar gaan allerlei boten naar het Great Barrier Reef, en daar duiken is fantastisch. Dan kun je ook overwegen om met een meerdaagse duiktrip mee te gaan om optimaal die vijf dagen in te vullen. Ik begrijp dat er dan nog 10 dagen overblijven? Om die tijd in Cairns te spenderen is denk ik een beetje te veel van het goede, tenminste ik neem aan dat jullie zoveel mogelijk willen zien in de tijd dat je daar bent. Vliegen naar Sydney zou dan een optie kunnen zijn. Vanuit Sydney zijn er dan ook nog genoeg dag/meerdaagse trips te doen als je daar bent uitgekeken, denk bijvoorbeeld aan de Blue Mountains waar je gewoon met de trein heen kunt. Een andere optie kan zijn een auto huren en vanuit Cairns in zuidelijke richting de kust af te rijden.