Brazilie met tiener

Heeft iemand ervaring met het reizen door Brazilie met een tiener ? Het lijkt mij goed te doen, zeker door (deels) langs de kust te reizen en wat mooie stand-stops in te plannen. Tips, ervaringen??

Ik heb diverse keren wat rondgereisd met mijn dochter toen ze nog een tiener was (Ubatuba en binnenland) . Brazilië heeft een zéér jonge bevolking en enorm veel tieners. Als je naar plaatsen reist waar jongeren samenkomen (strand, kustplaatsen) tijdens het hoogseizoen dan is er een grote kans dat ze contact maken met elkaar. In het centrum, zijn vaak drommen jongeren te vinden.

De codes zijn wat anders dan in NL tussen jongens en meiden en als het een jonge dame betreft moet ze er rekenig mee houden dat overduidelijk aandacht voor een jongen meteen betekend dat er meer in zit. Mijn dochter had dat in het begin niet zo goed door! m.n. richting vervelende mannekes.
Kortom, contact is erg gemakkelijk maar wel rekening houden met de andere codes en vooral absoluut geen aandacht geven aan opdringerige types want ook negatieve aandacht is voor hun aandacht.

Hi Ronald,

Bedankt voor je reactie, “mijn tiener” is nog maar twaalf en heeft nog geen interesse in jongens maar dat kan zo veranderen natuurlijk. Goed om te weten !

Beste CLJ,

Hetgeen Ronald verteld is geheel waar, aangezien je kind nog maar 12 is zal dat niet het probleem zijn, mijn dochter is 15 (wordt al wat lastiger) maar afhankelijk van de interesses van je tiener, strand, rust, toerisme, pretpark, natuur, etc. zijn er tal van plaatsen waar je goed zou kunnen vertoeven, het reizen aan zich hoeft niet het probleem te zijn, het openbaar vervoer is goed. Let wel Brazilië is een erg groot land en heeft dan ook vele uithoeken.

Ik wens je veel succes toe bij je reis.

Tim.