Leuke tips voor rondreis met kinderen en Nederlandse adressen gevraagd

Hallo,

Na lang dubben hebben we besloten: het is Brazilie geworden!!!
In de zomervakantie gaan we met onze 2 kinderen (dan 10 en 9) 5 weken rondreizen. Nu moeten we nog beslissen wat we zelf willen zien en wat we graag aan onze kinderen willen laten zien…
We denken nu aan de route Rio, Foz, Manaus, Bahia en terug naar Rio. Gedeeltelijk vliegen, gedeeltelijk met de bus.
>>> Tot nu toe staat alleen de vliegreis vast.

Nu lijkt het ons voor onze kinderen leuk om bij Nederlanders/ Nederlands sprekende hotels te overnachten. :vak02: Alle adressen zijn welkom maar we moeten een beetje op het budget letten dus liever niet te duur.

Misschien ben je zelf al (met kinderen) in dit land geweest en kunnen we wellicht van jullie ervaring genieten!
We willen een combinatie maken van sportief en relaxed, strand en binnenland, vliegen en openbaar vervoer, etc. dus alle tips zijn welkom. :nod:

wij zijn nederlanders en hebben een pousada in t zuiden van Brazilie, ca 70 km noord van Florianopolis. Waarschijnlijk niet op jullie route, juli en augustus zijn geen strandmaanden hier. Maar voor t geval dat je toch in deze contreien verzeild zou raken, we rekenen in die periode R$80,00 p.d (per huisje) voor een compleet ingericht huisje voor 4 personen . www.pousadadoholandes.com
Zoek op dit forum naar Silencio die ook onderdak biedt. Hij zit in Itanhaem, aan de kust op de hoogte van Sao Paulo wat eerder in jullie route opgenomen zou kunnen worden.
Boa viagem,
Marcel

wat Bahia betreft kan ik eventueel zorgen voor de nodige begeleiding (indien gewenst met mijn voertuig) in functie van de tijd die jullie voor deze etappe willen uittrekken

tropische groet

ixke

Wat betreft overnachten bij Nederlandstalige mensen. Op deze beginpagina, daar staan pousadas die van Nederlanders en Belgen zijn.

Voor relaxen en strand zou ik aanraden om naar Ilha Grande te gaan onder Rio.
Hier zijn een paar van de mooiste stranden van brazilie.
Ook de pantanal zal denk ik beter in de smaak van kinderen vallen dan Manaus. In de pantanal ben je vrijwel verzekerd van het zien van dieren. In een jungletocht bij manaus hoor je veel meer dan dat je ziet.

Ook hier, ter hoogte van São Paulo, is het in die periode niet echt strandweer. Je kunt goede dagen hebben maar m.n. in juni - juli kan het behoorlijk fris zijn.

Als je de kinderen een divers beeld van Brazilië wilt geven is het aardig om ook zuid Brazilië in je reis op te nemen. Bijkomend voordeel is dat ze erg goede wijnen hebben in Santa Catarina en Rio Grande de Sul. Ga je vooral voor de zon en zee dan kun je beter boven Rio blijven i.v.m. de temperatuur in die periode. Wat schoentje zegt klopt, in de natuur (jungle) hoor je veel dieren maar zie je weinig. Die beesten zijn schuw en vluchten al voordat je maar in de buurt bent. In onze tuin zien we veel meer toekans, varanen en andere tropische vogels dan in de jungle (Mata Atlantica).

Mocht je in de buurt van São Paulo willen overnachten (de kustweg van Rio naar SP is prachtig) http://www.portugeescursus.nl/chalet.htm of
http://www.homebrasil.nl/Chacara/index.htm

succes, Ronald