Marcel,
maak je geen zorgen, we weten wel beter van je :zon02:
Aan al diegenen die zich storen aan de ‘houthakkers’ waar Marcel het over had : negeren is de beste manier (uiteindelijk gaat het om enkele aandachtorgeltjes die je het best kan treffen door ze net géén aandacht te schenken)
Wordt er over de schreef gegaan dan wis ik gewoon.
Als we met zn allen op die manier op reageren dan lost het probleem zich vanzelf op :slywink:
Het ging zeker niet om jou opmerking, ik ben van mening dat we van elkaar kunnen leren, iedereen heeft zijn specifieke vragen of loopt tegen bepaalde zaken op, het is dan fijn om de ervaring van andere, die het al hebben meegemaakt te horen, het mooie van dit forum is dat we elkaar kunnen aanvullen en verbeteren, niemand heeft de wijsheid in pacht.
Ik stoor me helaas wel aan zulke figuren als Sjors, die zo ongenuanceerd zijn en dat draagt niet bij aan een positieve spiraal en voegd niet veel toe.
Maar die negeer ik vanaf nu maar en concentreer me op de positieve zaken op het net en als ik daarin een bijdrage kan leveren zal ik het zeker doen.
Gelukkig zijn de meeste onder ons wel degelijk van goed wil laten we positief blijven en zoals je aan Harry meldde het positieve eruit halen.
Ik geloof dat ik hier een dosis psychoanalyse tegen aan moet gooien want er spelen zich processen af op dit forum die niets met inhoud te maken hebben maar meer met, of superioriteitsgevoel (z.g. niveau) en zij die zich gekleineerd voelen. Dat lijdt tot niets en is alleen maar kwetsend. Daar schiet niemand wat mee op.
Veel mensen die een autoriteire vader hebben gehad hebben de nneiging anderen te willen kleineren met z.g. kennis en stekende opmerkingen. Dit om het eigen gekweste ego wat op te poetsen en zich beter te voelen dan anderen. Kennis gebruiken om een ander onderuit te halen is m.i. een uiting van gebrek aan zelfreflexie en gefrustreerd gedrag om eigen tekorten te dekken.
Dit forum is m.i. niet bedoelt om je gelijk te halen, je te willen profileren als groter of beter maar vooral om elkaar op weg te helpen zoals Tim dat goed heeft verwoord. Dat zou iedereen die in Brazilië woont nu juist wat beter moeten begrijpen.