Hoi
Mensen bekijken ons alsof we van andere planeet komen als we zeggen dat wij - 2 dames zestigers maar ervaren wereld reizigers - naar Brazilië gaan op ons eentje. Niet begeleide rondreis dus. Alle hotels vooraf geboekt. Is het echt zo onveilig dit land te bezoeken? Waarop speciaal letten ? Kan ik mijn relexcamera meenemen ? Rugzakje ? Of wordt alles gestolen ?
Dank voor tips
Annemie
Dames,
Geen paniek, u komt naar hier in Brazilië om te genieten :cheer:
Een algemene raad die ik u wil meegeven : wees steeds zo diskreet mogelijk
(niet met geld staan zwaaien in publiek, geen gouden sieraden showen, geen duistere steegjes inwandelen waarvan u op voorhand al denkt ‘dit voelt niet lekker’)
Een reflexcamera kan best, maar probeer er gewoon een regel van te maken om hem direct na gebruik opnieuw op te bergen in uw rugzakje (dat je best vooraan draagt als er echt veel waardevols in zit)
Documenten hoef je niet voortdurend bij te hebben, zorg voor een duidelijke copy MET vermelding van je hotel/pousada/telefoonnummer waar je verblijft.
Geld … alleen het noodzakelijke om je dag door te brengen EN verspreid over verschillende plekjes … TIP : neem een klein portemoneetje met een klein bedrag in dat je met plezier kunt afgeven wanneer je er dan toch zou “om verzocht worden”
Ik wens jullie een aangename vakantie toe in Brazilië
Ivan
Ik ben ook alleen in Brazilie geweest en had me bang laten maken door al die verhalen, maar toen ik daar was, merkte ik weinig van onveiligheid. Het is anders, de mensen zijn er wat armer en er zijn probleemwijken o.a., maar dat is overal. Het zal misschien wel wat onveiliger zijn, maar laat je zeker niet bang maken.
Wat camara betreft, bekijk de omgeving even voor je foto’s maakt. Als je het niet vertrouwd niet doen en ook niet met je camara om je nek lopen maar na gebruik opbergen. Wel handig is als je iets van Portugees spreekt, want soms spreken de mensen alleen maar Portugees. Veel plezier! Ik ben 3x in Brazilie geweest en het is mijn meest geliefde land.