Brazil feitjes!!!

Beste Brasilero’s

Binnen nu en een hele korte tijd wil ik hier weg! En wel naar, ja jullie raden het al, Brazilie!!! Ik wil er minimaal voor 6 maanden heen gaan. Wie heeft er tips of verhalen over brazilie? (dingen die ik absoluut moet weten)

Bijv.
Wat geef je gemiddeld uit aan je leven in brazilie? (gewoon de standaard dingetjes) maaltijd, biertje, overnachting, taxi, bus enz.

Waar moet ik absoluut heen? Wat zijn de absolute hotspots?

Waar in Rio kan een simpele ziel als ik mezelf vermaken?

Hoe kan ik goedkoop een bezoek brengen aan het amazonegebied? (wel een mooi gedeelte)

Feel free to drop your knowledge

Thank you in advance!:brazil:

Joh Mathijs

Ik kan nu wel een hele waslijst aan verhalen gaan vertellen maar ga eens naar deze startpagina: http://www.startcentraal.nl/?brazilie

Daar vind je een berg aan informatie wat Brazilië allemaal voor moois heeft. Ook qua reisinformaties kan je ei kwijt daar.

mvg

Sandeman
:brazil:

Hoi Matthijs,

Zelf ben ik in totaal 2 maanden in Rio de Janeiro geweest. Must sees in Rio de Janeiro zijn;

  • Corcovado (het wereldberoemde Jesus beeld)
  • Suikerbrood berg (prachtig uitzicht over Rio)
  • Copacobana strand
  • Ipanema strand (uitkijken voor overvallen, spreek uit ervaring)
  • Maracana stadion (een van de grootste voetbalstadions ter wereld)

Heerlijk eten doe je bij Porcao een erg goed traditioneel steakhouse.

Prima uitgaan is het op de bovenverdieping van de Rio-Sul winkelcentrum. Bovenop is een discotheek met een dakterras en een adembenemend uitzicht op een verlicht Rio. Ook bij de Lagune is een prima uitgaansgelegenheid waar veel jetset komt. Ik moet wel bekennen dat ik even de naam daarvan kwijt ben. Daarnaast heb je prima uitgaansgelegenheden in de omgeving van Barra de Tijuca. Ook zit daar een gigantische speelhal met prachtige automaten. En kan je hier de discotheek van Romario vinden. In verschillende grote winkelcentra vind je ook grote bioscopen waar je de films in het engels met portugese ondertiteling kan bekijken.

En voor een paradijselijk uitstapje adviseer ik je om naar Buzios te gaan. Dit ligt een paar uur rijden ten noorden van Rio de Janeiro. Tientallen prachtige strandjes, een leuk dorpje met prima restaurants.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt. Mocht je gaan laat je reisverslag en foto’s maar achter op mijn website :wink:

Ilha Grande is een klein paradijsje. Een tropisch begroeid eiland dat helaas inmiddels wat toeristischer wordt, maar nog steeds vrij onverpest is. Lopez Mendes (strand) wordt beschouwd als het mooiste van Brazilië en is gelegen aan de oceaanzijde van het eiland. Dit eilandje is mijns inziens een ontzettend relaxte uitrustplek.

Je moet juist WEL naar ipanema strand gaan en NIET naar copacabanastrand. Daar stikt het van de crimineeltjes en ook daar zijn mijn spulletjes van me gejat. Iedere inwoner van Rio zal hetzelfde zeggen, ze mijden zelf allemaal copacabana. de straten zijn daar minder mooi en het is daar gevaarlijker. ik geef echt meer de voorkeur aan ipanema.

Barra is voor de jetset zoals de uitgaanstips die bovenstaande heeft gegeven. Als reiziger om cultuur te kennen e.d. ga je niet zo snel naar commerciele malls, want die heb je overal. Voor een simpele ziel is dit denk ik net too much (ook veel duurder). toeristisch ook en daarbij merk je niet veel van de cultuur. Je ziet en proeft meer van de cultuur als je uitgaat in Lapa, een bohemian uitgaansplek met veel samba en ontzettend druk met lokale mensen maar ook met reizigers.

De sugar loaf is zeker een must (zonsondergang daar zien is prachtig)

Oh en maracana stadion is echt lelijk (een van de lelijksten ooit), niets bijzonders. en je mag geen drinken mee naar binnen nemen dus hou daar rekening mee (anders moet je het volle blikje in 1 minuut opdrinken, omdat je snel naar binnen wilt) binnen verkopen ze alles in overvloed. Kaartje voor voetbal moet je ter plekke kopen, kost 15 reais aan de kassa (met tour betaal je 50 reais voor niks extra’s)

Ik ben zelf 3 maanden in Rio geweest en vond het in een woord geweldig!!! het heeft mijn hart gestolen!

Voel me geroepen op voorgaande berichten te reageren. Voor de duidelijkheid: Rio de Janeiro is niet de fantastische, mooie en tropische stad zoals je die in gedachten hebt.

Copacabana en Ipanema zien er vrijwel hetzelfde uit (en zeg niet dat dit niet zo is) en worden beide VOLOP door Brazilianen bezocht; op warme dagen (en dat komt nog wel eens voor daar…) liggen beide (en alle andere) stranden bomvol met Brazilianen. Wie anders beweert gaat dogmatisch en vooral heel erg dom mee in de praatjes van de straat. Overal is het op je spullen passen, maar zoals altijd geldt: je moet wel erg pech hebben of erg dom zijn wil je iets overkomen.

Rio de Janeiro heeft bovendien een ontzettend lelijk centrum, matige hostels (prijs/kwaliteit) en niet de ‘vibe’ die Buenos Aires bijvoorbeeld wel heeft. En verwacht ook geen Cote d’Azur-achtige romantische boulevards.

Maar: :brazil: het blijft natuurlijk Riooo, en juist dát zorgt ervoor dat je je daar heerlijk op je plaats voelt en een tijd zou willen blijven.

Overigens mag ook (nogmaals) gezegd: het Maracana is vríj groot, er konden in vroegere dagen bijna 200.000 mensen in. Bovendien is het architectonisch een hoogstand.

Als je toch gaat reizen moet je niet vergeten het aangename koloniale stadje Ouro Preto aan te doen! Ik vond het zéér de moeite waard.

Verder vond ik, in tegenstelling tot veel anderen die ik erover heb gesproken, Sao Paolo een heerlijke stad. Massaal, multicultureel, druk, bruisend, mooi… Heerlijk zomaar ergens rondstruinen, opgaan in de massa, geen toerist zijn(kleed je er wel op!) en gewoon genieten van de fantastische sfeer en mensen. Ergo: als je een liefhebber bent van grote steden, massa’s en stank: Go and see it. Zo niet: toch maar vermijden!