Bratislava

L.S.

Na enig zoekwerk kan ik weinig terug vinden op dit forum over Bratislava. Een niet zo gangbare stad voor een citytrip volgens mij. Toch ga ik er eind februari heen. Het wordt een combinatie van 5 dagen Wenen waarna ik met de trein naar Bratislava reis.

Ben al enkele dagen opzoek naar informatie over deze stad. En dan voornamelijk de ‘tips’. Tot nu toe valt de informatievoorziening enigszins tegen.

Gidsen als Capitool en Lonely Planet zijn veelal algemene welke maar kort aandacht besteden aan deze stad met toch 450.000 inwoners. Ook mijn favoriete site www.wikitravel.org heeft niet al te veel te melden. (in vergelijking met bijv. Wenen)

Is iemand van jullie al eens in deze stad geweest? Zo ja, waar moet ik vooral wel en niet heen? Ben er namelijk maar 2 volle dagen dus zal waarschijnlijk selectief moeten zijn.

Alvast bedankt!

Hallo,

In 2007 dagtrip erheen gedaan vanuit Wenen waar we toen paar dagen zaten. Heen met trein, terug met de catamaran-boot; die laatste is magnifiek, zeker aan te raden. Met 60 km/uur slalommen tussen de vrachtboten door en met name de Schone-Blaue-Donau bejaarden-cruiseschepen :wink:
In de stad is o.a. het fort erg mooi (gesloten op maandag), aardige kerk bij de rivier, en de nodige restaurants en clubs natuurlijk. De bar/club in de toren boven de grote rivierbrug schijnt erg leuk te zijn (en populair); die plek was pre-1990 verboden voor het publiek omdat je vandaaruit zomaar over de grens naar het vrije Oostenrijk kunt kijken! Goed openbaar vervoer met trams.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik & Sandya,

Bedankt voor de tips. Kende die club nog niet. Heb zojuist even gegoogled: http://www.u-f-o.sk/

Gaan we zeker even langs!