Ik ga naar de site van Ryanair en boek een ticket naar....

Hoi
Beetje een onzin topic misschien, en ik kan het vast allemaal op de site vinden maar ik vroeg me af naar welke stad in europa ik nog echt een stedentrip moet gaan maken en vooral waarom!
Waarom dan deze titel: nou ik keek net in mijn mailbox en zag daar weer een mailtje van RyanAir met aanbieding. Ik krijg dan altijd meteen super veel zin om een stedentrip te gaan maken.
Deze steden heb ik al bezocht:
-Barcelona.
-Venetie,
-Verona,
-Praag,
-Krakow,
-Antwerpen,
-Brugge.
-Kopenhagen.

Het hoeven trouwens niet perse met een vlucht van RyanAir te bereiken zijn, het was alleen de aanleiding tot het openen van dit topic.
Ohja later dit jaar ga ik zowiezo naar Edinbrugh!
groetjes

Heb zelf afgelopen weekend een retourtje Weeze - Bologna geboekt (vrijdag 10 tot zondag 12 februari), wordt m’n eerste kennismaking met Italië. En waarom niet een meer voor de hand liggende bestemming als Rome of Venetië? Heel simpel, Bologna was het goedkoopst, €24 (plus €12 administratiekosten…).

Nu heb ik ook nog niet zoveel stedentrips gemaakt, maar Riga en in mindere mate Freiburg en Munchen kan ik zeker aanbevelen.

Ik kan je Stockholm aanraden, waar ik al een paar keer een lang weekend ben geweest. Ik vind het een van de mooiere steden in Europa, alleen kan het prijzig zijn, als je niet oplet.

riga en stockholm staan ook nog op mijn lijstje! Stockholm wil ik graag met mijn vriend doen maar hij is helaas niet zo reislustig als ik.
maar Riga stond dus ook al op mijn lijstje, moet een keer kijken of ik er alleen naar toe ga of toch iemand probeer te vinden om mee te gaan.
Bologno stond nu ook in het lijstje van ryanair zag ik!

Ik vond Boekarest echt verrassend leuk…had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ook Warschau vond ik interessant en de moeite waard…

Hoi Lotte,
Ben je al in parijs geweest?
De beste manier om Parijs te zien, is via een nachtelijk panorama van op de Tour Montparnasse of de Eiffeltoren. Vergeet je dikke trui niet als je de Eiffeltoren gaat bezoeken, want het kan serieus tochten achter de hoge hekkens. Ook een leuke nachttip: de Arc de Triomphe en La Grande Arche.
groetjes:georges.

• Carcassonne
  • Toulouse
  • Sevilla
  • Istanbul

(P.S. Lotte, hoe was Brugge?

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon12.gif

)

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=124730

Aangezien het niet perse met RyanAir hoeft, is St. Petersburg ook zeker een aanrader! Je hebt dan wel een visum nodig, maar het is een prachtige stad dus zeker de moeite waard.

Thep (mag ik je zo aanspreken?)Boekarest is niets; het is maar een hoofdstad…ga weg van daar…hoe verder je gaat, hoe mooier het wordt ! Geloof me gerust, ik heb 28 jaar daar gewoond…
Groetjes
Sopirla>>>

Aan het rijtje van reeds genoemde steden kan ik nog toevoegen:

• Vilnius (in combinatie met Trakai [kasteel])
  • Londen

Hello Hjo
Ik heb zo slechte herinneringen aan Londen overgehouden, dat ik op 22 december ga ik terug om mijn zus te bezoeken die ik al 6 jaar niet meer gezien heb; anders, NO WAY !
Hiermee wil ik niet zeggen dat London een lelijke stad is…verre van…ik ga zien, deze keer gaat misschien beter…
Groetjes
Sopirla>>>

Londen staat ook nog op mijn lijstje maar die komt ooit nog wel (schuif het voor me uit! waarom weet ik niet, misschien omdat het zo duur is allemaal?)
Parijs, eigenlijk nooit zo bij na gedacht, Ik ben totaal geen fan van Frankrijk eerlijk gezegt. parijs vind ik ook iets wat ik wil doen met mijn geliefde. Komt dus misschien wel een keer!
St Petersburg vind ik een twijfel gevalletje. Van de ene kant lijkt rusland mij super mooi maar ik hoor er ook veel mindere verhalen over. In iedergeval lijkt het me geen stad waar ik alleen naar toe zou durven dus misschien als ik een keer iemand vind die mee wil?
De andere (behalve sevilla) heb ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan (de helft weet ik ook niet te liggen haha). Ik ga me er eens in verdiepen!

Brugge was zeker de moeite waard. Mooi stadje, niet te groot en lekker oud! ga ik zeker nog een keer naar toe!
groetjes

St. Petersburg is op zich een veilige stad. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. De criminaliteit was een aantal jaar geleden veel erger dan nu, het is een behoorlijk westerse stad. Ik zou altijd mee willen hoor, SPb is top! :wink:

Lotte,
Misschien is Keulen de moeite waard om te bezoeken?

Riga en Stockholm!! Echt super leuk vond ik het daar!!

Riga komt zeker weer boven aan mijn lijstje te staan. Misschien ook wel een doel voor 2012 samen met Edinbrugh!

Jij zal er ongetwijfeld anders tegenaan kijken omdat je er 28 jaar gewoond hebt, maar daarom kan het voor buitenstaanders nog altijd een interessante stad zijn voor een stedentripje van een paar dagen.

Friederichshafen aan de Bodensee is mooi.

En niet te vergeten , niet ver daar vandaan het bloemeneilandje Mainau.

Hey, ff melden , “night life” in Bucuresti, joehuu …laat je fantasie werken, maar goed werken…

Ik vond het nightlife in Boekarest super ! Maar wij waren er ook in mei en het was heerlijk weer dus de terrasjes zaten tot laat in de avond helemaal vol…