Na de examens wil ik met 2 vriendinnen op vakantie naar een stad in Europa. Zelf zaten we te denken aan Moskou, maar dat is redelijk duur.
Nu wil ik graag weten of iemand nog een leuke stad weet waar wij kunnen vertoeven?
We houden van iets unieks, dus niet in de trant van Berlijn of Parijs. Het liefst iets in het Oostblok.
Alvast bedankt!
Boedapest is een erg leuke en mooie stad. Het is zeer betaalbaar en zeker als je het uitkient met een ticket van Wizz air vanaf Eindhoven kun je heel goedkoop reizen.
Heb je wat meer tijd, kun je vanuit Boedapest met de trein (2,5 uur IC en stopgoedkoop zeker als je nog een studentenkaart hebt) naar Pécs, in 2010 culture hoofdstad. Een prachtige stad, klein ,dus heel makkelijk te bewandelen. mooie gebouwen en pleinen, veel restaurantjes en terrassen, en als je ervan houdt, ook mooie musea.
Misschien wel ‘standaard’ volgens jullie maar zelf heb ik na 6x nog steeds geen genoeg van Berlijn. Ruig, hip, veelzijdig, veel historie, toffe cafeetjes, veel straatkunst, leuke hippe winkeltjes, vlooienmarkten… en uit eten is ongeveer 6-8 euro.
In 6 uurtjes met de trein zit je er al.