Wenen voor jongeren

Hallo,

Aankomende zomer wil ik met een groep vrienden (waarschijnlijk met 5, allemaal 19 jaar) een weekje, of iets langer, naar 2 Europese steden. Vorig jaar hebben wij dit ook gedaan en zijn we beland in Praag en Budapest en dat was ons heel erg goed bevallen. De steden waren namelijk goed betaalbaar, bereikbaar en erg gezellig. Ook het weer was goed! Wij zijn niet het type jongeren dat graag naar een vakantiebestemming als Lloret del Mar of Chersonissos gaat, aangezien wij overdag graag wat meer willen gaan doen dan puur op het strand liggen. Daarentegen houden we wel erg van stappen, dus we zijn wel op zoek naar een geschikte bestemming waar we ons ook in de avonduren goed kunnen vermaken.

  • Degelijke temperatuur (20+)
  • Goed betaalbaar
  • Gezellige terrasjes en pleinen
  • Goed uitgaan
  • Gezellige stad (wij hechten meer waarde aan leuke steegjes, mooie huizen en leuke straatjes dan musea)

Wij zijn dus niet echt musea-mensen, maar willen vooral genieten van een lekker terrasje en een parkje.

Is Wenen een stad die in deze opzichten geschikt is voor ons, of hebben jullie één of meerdere andere steden in jullie hoofd die beter bij ons passen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Julian

Ik was vergeten te melden dat we naar alle waarschijnlijkheid in juli gaan.

Overweeg een kombi van Wenen en Bratislava. Ze hebben allebei een deel van wat jullie willen, en het onderlinge transport (50 km) vonden we ook erg leuk: zowel aftandse Slowaakse treinen als een catamaran die met 60 km per uur over de donau slalomt tussen de vrachtboten en met name de bejaarden-cruiseschepen door :wink: Dé manier om je jong te voelen… Budgetvluchten vermoedelijk eerder op Bratislava dan op Wenen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Het is inderdaad mooi dat Bratislava op zo’n korte afstand van Wenen ligt. Toch heeft Bratislava ons nog niet echt getrokken. Ik heb ook de 3opreis aflevering gezien in Bratislava en daar vond Dennis Storm het ook geen interessante stad voor toeristen. Was erg weinig te doen. Ik zal nog wel even googlen op Bratislava. Bedankt!

Ben je ooit in Zürich of Krakau geweest? Dat zijn namelijk ook steden die we nu in overweging nemen.

Wenen heeft wel wat te bieden wat de dingen die jullie zoeken betreft, maar 't is daar wel niet zo goedkoop als Budapest of Praag, hou daar zeker rekening mee.
Ook wel wreed warm in de zomer. Het meisje waar ik bij gecouchsurft heb toen, vluchtte in juli en augustus altijd terug naar haar ouders thuis, want die hadden een zwembad en zij vond het anders niet uit te houden daar, lol.

Zijn jullie al in Berlijn geweest? Want als ik zo lees wat jullie zoeken is dat toch ook wel een stad die daar heel erg dicht bij in de buurt komt.

Wij zijn nog niet in Berlijn geweest en wij weten dat Berlijn inderdaad DE stad is die aan onze voorkeuren voldoet. De kans dat wij Berlijn gaan bezoeken is dus ook erg groot. Natuurlijk wel afhankelijk van de ligging van een andere interessante stad t.o.v. Berlijn. Ook zouden wij het geen ramp vinden om Berlijn deze zomer niet bij onze plannen te betrekken, omdat het een stad is waar je gemakkelijk en goedkoop komt (8 uur met de trein voor 50 euro retour, dacht ik). Een weekendje/midweekje Berlijn ergens tussendoor kan dan natuurlijk prima!

Ben je ooit in Krakau of Warschau geweest? Deze 2 steden lijken mij ook steden die bij ons passen. Ook heeft het een goede ligging t.o.v. Berlijn, dus zouden we eventueel één van die 2 steden (of allebei) met Berlijn kunnen combineren.

Ik raad jullie zeker aan om te gaan fietsen in Wenen! Echt een top excursie voor met een groep vrienden.
Heb het gedaan met een vrijgezellenfeest. Geboekt bij Baja Bikes. Ik zeg doen!

Aha, daar heb je hem weer : Sjoerd1985 !
Wat een fervent fietser toch !? En, telkens fietstours met/van eenzelfde organisator.

Diezelfde Sjoerd had het hier op Wereldwijzer al over ‘zijn fietservaringen’ in Amsterdam, Antwerpen, Bangkok, Berlijn, Boedapest, Firenze, Kaapstad, Kopenhagen, Los Angeles, Melbourne, Praag, Reykjavik, Rio de Janeiro, Split, Valencia, … …

Nu dus ook in Wenen :biggrin: …

Kortom, geen onafhankelijk review, maar reclame !
Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat die tours aan- of af te raden zijn, …