Bouwen op Aruba

Hallo,

Wij hebben het idee om op Aruba een appartementen complex te beginnen.
Nou hebben wij paar vragen voor dat we weet ik niet wat gaan ondernemen:

Wat zijn de bouwkosten gemiddeld per m2?
Dakpannen of golfplaten op het dak?
Kom je als nederlander makkelijk aan een bouwvergunning?

Mocht iemand verder nog tip hebben dan horen wij het graag!

Groetjes,

Bouwvergunning is zeer de vraag en hangt af van de lokatie. Er werd (te) veel gebouwd op Aruba dus nieuwe aanvragen worden heel kritisch bekeken. Er is wel veel te koop nu, ook appartementencomplexen, het zou handiger zijn lijkt me om daar eerst eens naar te kijken. Vuistregel voor bouwkosten : ongeveer Afl. 2000 per m/2 en als het kan altijd dakpannen nemen, dat staat te boek als luxer dan golfplaat dus zal de uitstraling ten goede komen. En als je hier bouwt: blijf erbij, want als je niet op het eiland verblijft kan er heel veel misgaan tijdens het bouwproces (vertragingen, overschrijdingen budget, niet conform afspraken werken/bouwen of bouwers die er met jouw aanbetalingen vandoor gaan om maar eens wat te noemen…)

1 like

Grumpy heeft gelijk dat als u er bouwt, u zelf erbij moet blijven. Een mens kan soms niet zoveel tegelijk zien.

1 like

Beide bedankt voor jullie reactie!

Bij de bouw blijven is geen probleem want wij zullen dan zelf ook op Aruba verblijven.
Alleen vind ik 2000 AWG per m2 erg veel. Dat is bijna 900 euro. Heb jij zelf dan iets gebouwd grumpy? Spreek je uit eigen ervaring?

Groeten Marielle

Ja meerdere keren met een goede (Nederlandse aannemer). Ik heb inmiddels teveel ellende gezien met zgn. ‘goedkope’ aannemers die er nog wel eens een puinhoop van maken. Als ik dan toch bouw dan graag goed en degelijk. Helaas zijn we zelf niet zo handig, dus we zijn aangewezen op professionals, maar we hebben uitstekende ervaringen met bijv. vd Broek construction, prima bedrijf, eerlijk, betrouwbaar en redelijk geprijsd. Enige probleem kan de bouwtermijn zijn, die wordt nog wel eens overschreden door een wel eens te optimistische planning, maar verder, prima bedrijf!