Ik ben samen met een medestudent van mij op zoek naar een appartement/huis op Aruba!
Dit is wat we ongeveer zoeken:
Gemeubileerd
2 slaapkamers
Wasmachine
Keuken (met min 4 pits)
Warm watervoorziening zou mooi zijn, maar ik heb begrepen dat dit weinig voorkomt op Aruba.
Ook zou de aanwezigheid van een (gemeenschappelijk) zwembad mooi zijn.
Budget is max. 1800AWG excl/maand
Voor 1800 awg ($1000,-) gaat het lastig worden tenzij je op een app complex wilt wonen. Dan nog zal het flink zoeken worden om een 3 kamer app te vinden voor die prijs. Op bv perle dór of blue village red je het waarschijnlijk wel om 2 x een 1 kamer app te huren voor die prijs. Je hebt dan 1 kook pit en verder gemeenschappelijk wasmachine en pool. Een optie kan wel zijn om nog 1 iemand er bij te zoeken. De kans dat je voor 2700 awg een huis kan huren met 3 slaapkamers is groter (verwacht dan nog steeds geen pool, maar waarom een pool als de zee altijd dichtbij is ?). Dit bovenstaande gaat op voor de regio Noord en omgeving. Hoe verder je naar de richting van Savaneta of verder gaat hoe goedkoper het woning aanbod wordt.
Warm water is niet echt nodig op Aruba. Het water wat uit de kraan komt is namelijk vaak al warm in de loop van de dag
Laat even weten waar je wilt gaan wonen dan kan er ook meer specifiek worden gereageerd.
Bedankt voor je antwoord!
Mij was het inderdaad ook al opgevallen dat je richting Savaneta goedkopere huizen en een betere kwaliteit zijn.
Maar is nog wel enige keus op het eiland binnen het budget.
Maar zijn plaatsen zoals Pos Chiquito en Savaneta ver reizen vanaf Oranjestad of de stranden, en zijn dit industriegebieden?