Tip: GPS met Trackx4Africa is erg handig
Via google earth kan je ook routes maken met reistijden. Maar neem de tijd ruim.
Ik denk dat jij teveel alles georganiseerd wil hebben en Botswana is juist een land waar je fijn van dag tot dag kan beleven.
Tip: GPS met Trackx4Africa is erg handig
Via google earth kan je ook routes maken met reistijden. Maar neem de tijd ruim.
Ik denk dat jij teveel alles georganiseerd wil hebben en Botswana is juist een land waar je fijn van dag tot dag kan beleven.
Mocht je ook naar Khutse willen, neem dan sowieso ruim de tijd, de weg naar Khutse is echt erg slecht.
Ja, misschien wil ik wel teveel georganiseerd hebben ,ik wil dus wel van te voren weten waar we terecht komen .
ik ben niet op zoek naar avontuur in de wildernis,wil wel heel graag dieren zien in hun natuurlijke omgeving.
Bovendien wil ik graag s’avonds een warme douche,lekker eten,wijn drinken en een goed bed.
misschien moeten wij dan toch maar weer kiezen voor Zuid-afrika.
ZA is inderdaad een goede optie.
Botswana vind ik meer het land voor avontuur.
Frankrijk is ook heel mooi.
Bedankt voor de laatste 2 grappige reacties! hier heb ik echt wat aan ! ik ga mijn informatie wel ergens anders zien te krijgen .
Beste Judith, hoe is het met je planning? Voor ons nog ruim een week voor we gaan. Wanneer wij zoveel tijd zouden hebben als jij, zou ik overal wat langer blijven. Volgens ons zijn de ons te rijden wegen, goed. Kijk eens naar Zelda’s Questhouse. Daar kan je al de plaatselijke bewoners zien. Jullie kunnen heerlijk rustig aan doen. Na 26 januari kan je contact met ons opnemen, ik neem mijn IPad mee en kan je ook onderweg berichten!
ik wil je graag prive mailen maar dat heb je uitgezet!
Hallo Judith
Wij willen ook graag richting Botswana en ben vanalles aan het uitzoeken.
Voor de campings in de parken moet je lang op voorhand boeken.
Op http://www.safarinow.com/ vind je veel lodges en B&Bs in Botswana.
Zowel in als buiten de parken. En dat merk je wel direkt aan de prijs dat de lodges in het park gelegen zijn!
Op http://www.botswanatourism.co.bw/ vind je ook nog wel wat.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
wij hebben nu een route op papier , misschien zijn het wel teveel km …
wie heeft advies?
Johannesburg naar vaalwater
vaalwater naar francistown
francistown naar gweta
gweta naar maun
maun naar kassane
kassane naar francistown
francistown naar polokwante
polokwante naar phalaborwa
phalaborwa naar johannesburg
we hebben 22 overnachtingen …
Hangt natuurlijk af van het aantal dagen dat je wilt reizen. Maar op zich moet dit wel in dag of 25 te doen zijn. Komt erg in de buurt van de route die ik heb gereden in Mei van 2012.
Route gereden in Frankrijk?
Misschien flauw maar ik kon het niet laten… :redface:
wij hebben dus maar 22 nachten ,ik denk dus dat we dan maun moeten schrappen …
we hebben besloten om vanuit francistown naar het hwangepark in zimbabwe te gaan .
welke weg kunnen we het beste nemen?? via bulawayo of via pandamatenga?? en wat zijn de kosten ??
Hoi Judith
Ik lees dat je graag over goed begaanbare wegen rijdt. Afgelopen augustus zijn wij vanaf Kasane naar Francistown gereden http://www.roordink.org/reisverslagen/26-verslag-2012-afrika?start=30. De Chinezen waren met de weg bezig en dat zorgde voor aardig wat oponthoud! Er van uitgaande dat er nog steeds aan die weg wordt gewerkt zou je ook van Francistown via de A1 naar Plumtree kunnen en daar de grens over kunnen. Keurig nette overgang met vriendelijke mensen! Wij zijn vanaf Plumtree naar Bulawayo gereden en hebben daar overnacht op de camping van de Southern Comfort Lodge http://www.southerncomfortlodge.com waar je ook prima kunt eten en het niet duur is (US10 pppn). Overigens prima, zeer snel internet daar! Als je dan toch in Bulawayo bent is Matopos park en zeker de Great Zimbabwe Ruins in Masvingo een aanrader. Vanaf Bulawayo naar Hwange is prima in één dag te doen. Vanaf Bulawayo zijn wij naar de Ivory lodge gereden (plm 300km) en hebben daar op de campsite gestaan. Mooi daar en het is maar een paar kilometer naar de ingang van Hwange! Campsite Ivory lodge is niet duur, eten in de lodge is redelijk prijzig maar wel lekker.
Op de toegangsweg naar Hwange park is het Painted dogs conservation center waar je beslist een paar uurtjes naar binnen moet!
Als je Zimbabwe binnen rijdt met een huurauto zorg dan dat je toestemming op papier hebt van de “Title Holder” van het kenteken van de huurauto. In zuid afrika heeft een auto (kenteken) een title holder en een owner. Veel verhuurbedrijven kopen een auto op afbetaling (bij de bank). De owner is dan de verhuurmaatschappij en de title holder is dan de bank. De verhuurmaatschappij moet dan een brief aan de bank vragen (Letter of Authority) waarin staat dat de auto naar het buitenland mag. Is de auto van de verhuurmaatschappij dan heb je die brief van hun nodig. En ja je hebt hem echt nodig!!
Voor toegang in Zimbabwe moet je aan de grens betalen voor
Visa, Temporary Import Permit, 3th Party tax, Councill tax en Carbon tax. Samen goed voor 115 US voor 2 personen maar dan ben je ook in een prachtig land ![]()
Onderweg in Zimbabwe zijn er af en toe police roadblocks. Op de weg naar Bulawayo hadden we er 5 en naar Hwange 3. Ondanks alle verhalen waren het vriendelijke ambtenaren, die graag een praatje maken, en soms wat papieren controleren. Het is dus zaak dat je onderweg bij je hebt:
Temp. import permit (krijg je aan de grens)
(internationaal) rijbewijs
brandblusser
2 gevaren driehoeken
gevaren hesje
vóórbumper, op elke hoek een wit reflecterende tape
achterbumper, op elke hoek een rood reflecterende tape (kan je het beste in NL al kopen!!)
Mis je één van deze dingen dan sta je wat langer te wachten en kost het je ws een paar US dollars ![]()
Dit alles is natuurlijk ook van toepassing als je via Pandamatenga de grens over gaat!
Succes in dit prachtige land!!!
Ik heb even zitten lezen …ben nu zo blij dat we toch gaan !ik kan niet wachten …bedankt voor de adviezen !
vanavond kijk ik verder en heb dan vast nog vragen .
groetjes judith
Wij reden in mei van Kasane naar Francistown. Wat een hel… We dacht het wel even in 5 uurtjes te kunnen rijden (er lag immers een snelweg), maar dat werden er 9. Toen waren ze dus ook al met die weg bezig. Paar kilometer snelweg en er weer af voor paar kilometer. En zo ging het voor ongeveer 200 kilometer. Pfff… Verder ook niet de mooiste omgeving van Botswana om doorheen te rijden. Eigenlijk dus een weggegooide dag, maar goed, that’s life.
We gaan dus nu vanaf francistown bij plumtree de grens over naar het miombocamp in hwange ,bedankt voor de tip!!
door naar livingstone ,de a’zimbezi river lodge , dan naar het chobe safaricamp .
Ik begrijp dat je vandaar uit ook de delta in kan ?? voegt maun dan nog iets toe ? of de caprivistrip??
of is het beter om dan via nata weer terug naar zuid-afrika te gaan??
Volgens mij kan je van Kasane niet de delta in en moet je echt naar Maun en daarna terug naar Nata
Wordt dus een echte rij-dag 500km + grensovergang
Is te doen hoor!
Geen campsite’s in Hwange? Jammer! Heeft Miombo een campsite?
Vanaf Kasane kan je idd niet over de delta vliegen, wel over de Chobe en mss de Falls.