Ik ga volgende week naar Indonesie. We willen een aantal dagen op Bali verblijven en dan een boottocht gaan maken richting Komodo, Rinca en Sumbawa. Wij zijn al eerder in Indonesie geweest en hebben toen gezien dat je dan op Bali overal kunt boeken.
Wie heeft er ervaring met het maken van een dergelijke bootocht, wat zijn de kosten? (wij dachten aan 5-7 dagen) Het hoeft geen luxe te zijn.
Vaart de boot 's nachts of ligt de boot dan in een haven. Dit i.v.m. het slikken van malaria tabletten. Als de boot op zee is zijn er namelijk geen muggen.
Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen.
Hoi Esther,
Ik hoop dat je deze mail nog kan lezen voordat je daar bent .
Als je bijv. op Flores zit , kan je bij de haven van Labuhanbajo een bootje huren . Niet duur ongeveeer 60 euro richting Rinca voor een verblijf van enkele dagen.
Veel plezier .
Ik ga in augustus weer naar Indonesië toe voor een groep te gidsen op de motor ![]()
Je kan mijn reizen zien op www.amtravel.nl
Groetjes, en veel plezier ,
René
En nog dit :
Het is leuker om in de ochtend de bootreis te maken omdat je dan mooie zeeén ziet en blue lagunes !
soms ook dolfijnen die met je mee zwemmen !
René
Het is oa afhankelijk van wind en getijden hoe het weerbeeld is, s’ochtends is niet per definitie de beste tijd om mooie zeeen te zien, een namiddag kan ook een mooie gelegenheid zijn om uit te varen en de zonsondergang te zien.