Ik vertrek in september een maand naar Bali/lombok en ik wil graag de boottocht van Lombok naar Flores doen. Via via heb ik gehoord dat dit erg mooi is maar ook dat je goed uit moet kijken met welke maatschappij je gaat.
Heeft iemand tips?!
Ook hoor ik graag of er mensen zijn die rond september in de buurt zijn, wellicht kunnen we dingen daar samen ondernemen!
De bekendste (en beste) maatschappij die boottochten voor touristen aanbiedt is Perama tour. Afhankelijk van het seizoen vertrekt er 1-2 keer per keer een boot.
Je kan kiezen om van Lombok naar Flores te gaan (met een stop op o.a. Komodo), of van Flores naar Lombok (met een stop op Rinca). Ik heb dat laatste gedaan. Uiteraard kan je ook retour per boot.
Boeken kan online of bij een van de Perama kantoortjes in Indonesië.
Dank voor je snelle reply! Is het verstandig om dit van tevoren te boeken of is de kans dat het vol zit niet erg groot rond die tijd? Ik hoorde dat je korting kunt regelen als je eerder met hen reisde en het lijkt mij makkelijker gaan als je daar staat. Maar ben dus een beetje bang dat het vol zit.
Als je een strak schema hebt en niet een week kan wachten, dan zou ik niet de laatste dag nog willen boeken. Al is september natuurlijk niet het drukste seizoen. Je kan ook 1-2 weken voor vertrek boeken wanneer je al in Indonesie bent, je hoeft dit niet vanuit Nederland te doen.
De korting als je al eens geboekt hebt ken ik niet. Ik heb al vaak met ze geboekt, maar aangezien ik alles cahs betaald heb heb ik daar geen bewijs van. Maar misschien krijg je korting als je meerdere dingen tegelijkertijd boekt, dat weet ik niet.
Dank voor de tips! Ik ben van plan de trip in de tweede week van mijn verblijf te doen dus zal eens kijken of het me lukt deze in de eerste week te reserveren.