varen van Lombok naar Flores via o.a Komodo of vise versa.

Ik ga met mijn gezin, man en 3 kinderen van 7,10 en 11 komende zomer naar Indonesie. We willen graag een boottrip maken naar Flores via o.a. Komodo. Wie heeft ervaringen en /of tips? Wie heeft ervaring met Peramatours?? Ik hoor het graag.
Saskia

1 like

Ik heb de 5 daagse hunting komodo by camera tour gedaan van Perama. Hier zie je een uitgebreid verslag en ook 2 filmpjes die ik eerder heb geplaatst http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=115476
Het was echt een hoogtepunt van m’n reis. Heb m vorig jaar gedaan en zou het zo weer willen doen.
De boot zijn ze inmiddels aan het renoveren volgens mij. Sommige mensen gaan eerst de heenweg doen, en verblijven dan een paar dagen op Flores en doen vervolgens dan de terugreis. Maar je kan ook ½ boot, ½ vliegen ofzo doen.

Hallo Saskia,

Afgelopen mei 2012 een boottrip gemaakt van Flores naar Lombok via Komodo met de Peramatours. Alles goed geregeld! Ik heb het vanuit Nederland geregeld. Het enige nadeel voor jullie zou kunnen zijn dat het in de zomervakantie druk kan zijn op de boot.
Wij hadden het geluk dat er maar 15 personen op de boot waren. Het personeel vertelde ons dat er in de zomer weleens 30 tot 40 personen mee varen. Als je op zoek bent naar een privechauffeur op Flores voor een leuke prijs dan weet ik iemand voor jullie.

IK zit ook te denken aan die trip maar inderdaad ben ik een beetje bang voor de drukte. ze gaan wel heel vaak iig. dank je .

Ik was in het voorjaar, in april. Op de heenweg met 25 pers. en op de terugweg 23. Viel heel erg goed te doen. Op de heenweg echt een leuk gemengd gezeldschap van nationaliteiten, op de terugweg veel Nederlanders. Sommigen (zoals ik) deden de 5 daagse tour in 1 x en anderen die deden de heenweg, dan verbleven ze een paar dagen op Flores en namen de terugweg weer mee terug. (half vliegen, half boot kan natuurlijk ook)

Kies voor een bovenhut! Die zijn ietsjes ruimer (al blijft het mega-krap maar het belangrijkste is dat als je je hutdeur open doet je buiten hebt, i.p.v. van beneden in de gang. (ik verbleef in een hut beneden, naast de keuken, en boven de machinekamer, het slechtste wat je kan bedenken. 1e nacht niet geslapen de andere nachten wel gek genoeg, je went eraan en bent megamoe van de zeelucht en de hele tijd buiten zijn. Heerlijk.
Je leeft in zwemkleding, Sarong is heel handig en neem voor aan land voor de wandeltochten op Komodo en Rinca goede schoenen mee. Neem verder zo weinig mogelijk mee. Ik had zelf de koffer in het hotel op Lombok achtergelaten (kon in een kantoortje), en m’n spullen in een rugzak gedaan. In de hut is niet echt plaats voor een koffer. (sommigen hadden 'm 's nachts op de gang staan) Ik lees wel dat ze de boten kort geleden gerenoveerd hebben en ook de hutten zijn wat anders wb indeling dus missch. is het beter geworden? (zie verder filmpje op youtube over hoe de boot er uit zag (april '12)hunting komodo by camera tour (Perama Indonesia) - YouTube

sorry, ik bedoel niet afgelopen voorjaar 2012. maar voorjaar 2011…