Wie kan mij vertellen welke boottocht/firma we het beste kunnen nemen in St Lucia. (nijlpaarden zien etc.) Ik lees wisselende verhalen over grote en kleine boten, maar kan er eigenlijk niet goed uitkomen bij wie we het beste kunnen boeken zodat de prijs-/kwaliteitsverhouding redelijk is, zonder het gevoel te hebben dat we ladingen geld kwijt zijn die niet hadden gehoeven. Het liefst boeken we bij een lokale maatschappij, zodat het geld ook in Afrika blijft bij die personen die het nodig hebben.
Het zal wellicht niet veel verschil maken. Kleinere boten varen uiteraard nader bij het water en hebben geen massa’s volk aan boord.
Desnoods loop je aan de ingang van het dorp even binnen in de “Tourist Office” - daar krijg je alle nodige info.
Groetjes,
Toetske
Ok dank je wel. We ontkomen er natuurlijk niet aan, maar daar waar mogelijk proberen we de massa enigszins te ontlopen.
Bvia je B&b kan je ook de boottochten boeken, of je haat naar het centrum, daar heb je de kantoren van de boottochten. En ze worden allemaal gerund door Locals, dus geen probleem.
OK bedankt Annemiek
Wij hebben in St. Lucia via Advantage tours de tocht gedaan.
Het plan was om vanuit St. Lucia te launchen (beach-launch), maar vanwege het weer kon dat niet. De 2 dagen ervoor stond er stevige wind. Hierdoor moesten we vanuit Richards Bay. Dat is een haven afvaart, met een wat grotere boot.
Je wordt zonder extra kosten naar de boot gebracht vanuit St. Lucia.
De grotere boot is stabieler, wat als je ook maar een beetje gevoelig bent voor zeeziekte prettig is. (al zul je ook daar meer dan genoeg schommelen als je eenmaal in de burt van de walvissen bent.
Door de branding is niet voor watjes zeg maar.
Waarschijnlijk door het slechtere weer de dagen ervoor, zaten de walvissen vrij ver uit de kust (paar kilometer), in tegenstelling tot normaal echt vlakbij de kust.
Grotere boot, betekend een man of 40 dacht ik, hij was lang niet vol, met iets van 20 man, wat prima ging.
Macfocus: Bedankt voor je informatie. Maar wij gaan voor de nijlpaarden, krokodillen en vogels. Wij gaan niet voor de walvissen. Die hebben we in Patagonie al gezien. Daar zwommen ze met hun jong in kristalhelder water onder onze boot door. Ze bleven ook met hun kop op 3 meter afstand naast de boot drijven. Ik kan me niet voorstellen dat dit in ZA valt te overtreffen. Zie de foto’s op onze site:http://www.bjusterbaarlik.nl/gallery_post/argentinie-fotos-dag-14/#!prettyPhoto
Ah, sorry, Je post verkeerd gelezen…
Wij hebben de kleinere boot genomen /gekregen. Ik ben de naam even kwijt, iets van Fanas oid.
Het was leuk, wel erg winderig want geen heel goed weer.
We hebben daarna in Hlane (Swaziland) en Kruger nog zoveel hippo’s gezien, dat de tocht achteraf niet heel bijzonder was.
Wel blij dat we hem gedaan hebben.
Je beleving in patagonië is idd wel heel cool.
Ik zit net jullie verhaal te lezen en ben daar in St Lucia ![]()
Ja Patagonie was ook geweldig. Maar Afrika trekt het meest. Met stip op nr 1: Namibie in combi met ZA
Wij hebben vorige week een hippo en croc tour gedaan met shakabarker. Je wordt opgehaald met een open truck aan je b&b of lodge. Je vaart op een soort platte boot met een 15-tal personen, je zit op een stoel en kan vrij rondlopen. Iedereen heeft in principe een mooi zicht.
Wij namen de tour van 15u30. In de late namiddag komen de hippo’s wat actiever omdat ze 's nachts op stap gaan om te eten. Als het weer meezit krijg je nog een mooie zonsondergang ook. En je krijgt ook nog een koffie/thee/warme choco onderweg.
Veel krokodillen hebben we niet gezien (een 2-tal). Maar voor ons niet zo erg: we hadden 's morgens al een kijkje genomen in het croc center.
Voor ons een aanrader.
Hallo
Wellicht was het makkelijk geweest als jullie vermeld hadden dat
jullie op Lake st Lucia wilden varen, en niet op zee, of
willen jullie nijlpaarden zien op zee?
Wij hebben trouwens daar niet gevaren maar langs het meer gereden
met onze huurauto, ook een aanrader!
Veel planplezier
@Kgheysen: bedankt voor je informatie. 15 personen is te overzien en het belangrijkste: je ziet ook wat.
@ Peter 1950: In het begin van mijn vraag staat: “Wie kan mij vertellen welke boottocht/firma we het beste kunnen nemen in St Lucia. (nijlpaarden zien etc.)” Ik weet dat nijlpaarden niet op zee zijn. Bovendien gaan we sowieso ook met de auto rond het meer, maar we zijn nog aan het googlen hoe het daar zit met de wegen.
Zeker, rij op je gemak naar Cape Vidal, je ziet wild en het daar erg mooi.
Neem genoeg tijd zodat je alle “loops” kunt rijden. Ruime halve dag minimaal.
Hoe zat het recent met de loops richting Cape Vidal? In Februari waren er namelijk verschillende ontoegankelijk (ook Mission Rocks, jammer genoeg).
Groetjes,
Toetske
Ik heb ze wegens tijdgebrek niet zelf kunnen doen.
Ze zijn soms éénrichtings verkeer volgens mij en ik denk dat alles open is, Mission rock ben ik vrij zeker van. Dat bord heb ik gezien en geen blokkade of zo.
Heb je in het begin vh park geen plattegrondje waar je met de auto mag rijden?
Er bestaat inderdaad een “map” van St. Lucia en omgeving - wij ontvingen er eentje bij aankomst in onze accommodatie - oa ook bij het Tourist Office te verkrijgen. Aan de ingang kan je desnoods vragen welke wegen zijn afgesloten (wegens werkzaamheden of ander). Je kan uiteraard ook plattegronden op het www vinden. Nu pas gevonden maar:
hier heb je al een paar actuele info’s.
Groetjes,
Toetske
Ha Toetske, dialink had ik vandaag ook gevonden: http://isimangaliso.com/product-category/maps
Je kunt daar de plattegronden downloaden. Heb ik inmiddels gedaan en mijn man print ze op zijn werk op A3 uit. Verder vraag ik dan wel bij de ingang hoe de stand van zaken is die dag.
Je kunt ook een boekje kopen voor ± ZAR 75 met kaarten van alles Ezemvelo KZN Wildlife reserves. (Hluhluwe/imfolozi, Ithala, Ndumo, Tembe, Kosi Bay/Sodwana bay, uMkhuze en LAke St. Lucia). Daar staan kaartjes in van alle wegen, tar of Gravel, wat afstandstabelletjes en heel leuk, afbeeldingen van alle dieren die er voorkomen. Kun je meteen mooi in afstrepen.
Die hebben we ook voor Kruger gekocht.
Is op A4 formaat en een pagina of 30.
Ik kocht hem op de nijlpaarden boot, maar in het dorp kun je hem vast ook vinden.
Bedankt Arjen