Walvissen tour

Hallo Allemaal,
Wij gaan met zn tweeën eind mei een fly/drive in Zuid-Afrika doen, wie heeft ervaring in het reserveren van een goede Walvissen Tour?

Hoi,

Wij zijn vanuit St. Lucia gegaan.
Bedoeling was om daar met een @beachlaunch" te gaan. Vanwege het weer moesten we de grotere boot vanuit Richards bay nemen. Werdt allemaal geregeld. Je wordt dan met een busje naar Richards Bay (uurtje rijden) gebracht. Daar stap je in de haven op de boot.

Je miet geluk met het weer hebben en tegen zeeziekte kunnen, dat geschommel van een stilliggende boot is niet helemaal mijn ding [emoji57].

Maar walvissen van dichtbij zien is echt heel gaaf.

Verhalen: Reis verslagen – Reisverslagen van de Almeerse Hermannsjes

Ik weet zo de naam van het bedrijf niet meer, maar even googlen of wachten op Tatch22 alhier geeft je de info.

De kans op succes hangt ook heel erg af welk jaargetijde jullie gaan!

Succes

Heb de link gevonden:

http://advantagetours.co.za/st-lucia/whale-watching/

En Peter heeft uiteraard gelijk.

Je kunt op het land de walvissen bekijken tussen augustus…oktober. Wordt je zeker niet zeeziek

In Plettenberg Bay zijn ook verschillende bedrijfjes die tochten op zee organizeren: Ocean Safari is er 1 van. Maar in Plett komen de walvissen ook dicht tegen de kust. Heb ooit gezien dat iemand tot dicht bij de Walvis zwom. Zou ik nooit doen. Heb wel ooit met dolfijnen gezwommen voor de kust van Plett. Heel grappig.

Sent from my G620S-L01 using Wereldwijzer mobile app

ook in false bay zwemmen ze lekker dichtbij. vaak daar gezien ook. toppie

In St. Lucia 2x een poging gedaan om per boot op zoek te gaan naar walvissen, zowel in 2010 als in 2015 maar beide keren konden helaas niet doorgaan vanwege het weer. Als je dus wellicht eerst in Hermanus of Plett bent en het weer is wel goed dan zou daar gelijk de kans pakken omdat het in St. Lucia zomaar eens niet door zou kunnen gaan.

Gr. Michel

Ook de laatste keer oktober hadden wij dat De zee is er te wild voor was. Wel jammer

Ik denk dat eind mei sowieso de kans op walvissen erg
klein is, waar dan ook langs de kust van Oost Zuid Afrika!

Volgens de lokalen in de buurt van Hermanus is het daar hoogseizoen
zo rond september- oktober en we waren tweemaal rond kerst
en oud en nieuw bij st Lucia, ook toen geen enkele spotting
van walvissen gehoord van enkelen die de tocht op zee gemaak hadden!

succes

Hoi Anna,

Als je in Port Elizabeth bent is Raggy Charters zeker een aanrader http://www.raggycharters.co.za. Je vaart dan in de Algoa Bay. Je ziet dan in ieder geval pinguïns op St. Croix. Verder vaar je langs de kustlijn waar je grote kans hebt op dolfijnen die met de golven spelen.

Met vriendelijke groet,
Jolene van Duin
Travel Often