Hallo,
Begin maart vertrek ik samen met mijn vriend voor een rondreis naar Zuid Afrika…We beginnen in Johannesburg en eindigen in Kaapstad, tussendoor nog n binnenlandse vlucht. Kan iemand mij vertellen of er in deze periode ook walvissen te spotten zijn, bijvoorbeeld bij het plaatsje Hermanus? En heeft iemand al een keer met zeehonden gesnorkeld bij Kaapstad? Ik ben benieuwd naar jullie reacties [emoji5]
Groetjes Anoek
Beetje buiten het seizoen vrees ik, volgens de lokalen
bij Hermanus is het topseizoen september-december
maar verder langs de kust zo Durban-st Lucia schijnen
soms nog wel buiten het hoogseizoen walvissen gespot te worden!
dan moet je met een boot de zee op dan kan je ze nog zien. in st lucia kan dat. en snorkelen met zeeleeuwen. nee zou ik je niet aanraden. ivm met de (witte) haaien.
Snorkelen met zeeleeuwen schijnt uitstekend te kunnen bij Houtbaai, in ieder geval via Sealsnorkeling. Erg leuk om te doen als ik de verhalen mag geloven en het water is daar te koud voor de haaien, zeggen ze… De laatste 20 jaar is er geen haai gespot bij de locatie van het snorkelen. Dat moet dus geen probleem zijn maar alleen de gedachte wat als, zal je nog even opzij moeten zetten.
Hallo! Alvast bedankt voor jullie reacties [emoji4] Voor het walvissen spotten kunnen we dan denk ik het beste ter plaatse bekijken of er in die periode nog walvissen zijn gezien…
En voor het snorkelen met de zeehonden zal ik eens zoeken naar die site…maar idd de gedachte aan de witte haai [emoji15] Hebben jullie nog andere tips wat zeker te doen en te zien als je in Zuid Afrika bent…?!
Groetjes!
er zijn altijd walvissen maar dan verder op zee. in zwemmen bij Houtbaai in de Atlantische oceaan. brrrr veel te koud. te zien de big 5. en de small 5. en. ach te veel om op te noemen eigenlijk
Een en ander ligt er echt aan hoe lang jullie gaan rondreizen,
laat ik erbij zeggen dat 3 weken eigenlijk te kort is dus…
En waar liggen jullie interesses, ook niet onbelangrijk natuurlijk,
of kijk eens wat pagina’s terug hier, dan moet het niet moeilijk
zijn om een groot aantal highlights uit te lichten, eigenlijk zou
je minstens een aantal maanden moeten uittrekken zo’n
geweldig en divers land ook maar een klein beetje te " ontdekken "
Ik heb gesnorkeld met zeeleeuwen in Houtbay, bij Kaapstad. Het is wel afhankelijk van het weer, bij mij is het 3 keer geannuleerd. Gelukkig had ik 3 maanden de tijd:) Het was wel echt een supergave ervaring. Er waren veel jonge zeeleeuwen die erg nieuwsgierig waren en echt heel dichtbij komen en soms zelfs tegen je aan zwemmen. Koud was het wel, pfoe. Toen ik net in het water lag, dacht ik echt, hoe ga ik dit een half uur volhouden. Even doorbijten en dan ben je er doorheen! Had deze ervaring niet willen missen!
Dat ligt eraan of je redelijk flexibel bent in de datum en met hoeveel mensen je dit wilt doen. 2 jaar geleden waren er best veel data volgeboekt of voor maar een of twee mensen beschikbaar. Maar ik heb dan ook steeds voor een week van te voren gekeken. Je kunt de beschikbaarheid in de gate houden via de website van animal ocean.