Hallo dit najaar gaan wij in Zuid-Afrika fietsen.
Bij de voorbereidingen lezen we tegenstrijdige berichten over de maanden dat walvissen te spotten zijn vanaf de kust.
Waar en wanneer kun je het beste walvissen spotten?
Henny,
Dat kan zeker in november op die plaatsen die jij opnoemt. Niet alleen bij Hermanus maar langs de hele kust van False Baai.
Het beste punt om walvissen te spotten in Hermanus is bij Sieverts Point ongeveer 25 meter uit de kust.
Hoe rustiger de zee hoe groter de kans om de zuid kapers te zien.
Groetjes Jan
Jaren geleden was ik begin november in Hermanus en omgeving. Ik herinner me het alsof het gisteren was.
Walvissen (zuidkapers, bultruggen, …) spotten in Hermanus aan de Walkerbaai : De eerste dag, in de verte, met verrekijker. Maar ’s anderendaags van hééééél dichtbij … vanop een rots, aan onze voeten … op amper een twintigtal meter. Indrukwekkend en onvergetelijk !
In de omgeving van Hermanus en Gansbaai in Zuid-Afrika heb je overigens de meeste kans om de ‘Marine Big 5’ te spotten : walvissen, haaien, dolfijnen, pinguïns en pelsrobben.
Eigenlijk langs de gehele kust kan je ze zien zwemmen, maar Hermanus staat er bekend op en daar zijn er vele.
veel plezier.
of neem een boottocht in Simonstown over false bay of ze te zien, echt erg mooi.
Heb twee jaar in plettenberg bay gewoond en daar ook veel walvissen gezien heel dicht bij het strand. Ook gezwommen tussen de dolfijnen die voorbij kwamen zwemmen. Heel leuk.