Bootovertocht Bali - Lombok reserveren ivm Ramadan?

Begin augustus maken we voor enkele dagen de overtocht van Bali naar Lombok met vier personen. Is het nodig, aangezien het ramadan is en bijna suikerfeest, om de boot nu al te reserveren? Als ik op de site van Gili Cat kijk, is de First run bv al volzet. Tegelijkertijd vallen de prijzen wel tegen. Bij Blue Water zou het 371 euros zijn voor ons vieren (heen en terug). Wat denken jullie? We hebben accommodatie gereserveerd op Lombok, dus we worden wel op een vaste dag verwacht. We kunnen dus niet zo maar enkele dagen wachten.

Je zou ook kunnen overwegen om te vliegen. Voor zo´n 160 euro heb je met z´n 4en een retourtje Bali-Lombok met Merpati. Ik zou echt, ongeacht of je gaat varen of vliegen, zo snel mogelijk boeken, want rond het suikerfeest kan het -zeker in het hoogseizoen - helemaal onmogelijk zijn om op korte termijn nog transportmogelijkheden te vinden…

De gilicat zit misschien vol, maar er zijn voldoende andere maatschappijen vanuit Padangbai. Je hoeft je bootticket echt niet nu te boeken.

Mocht je het risico niet willen nemen: ik heb goede ervaringen met deze site: Gili Fast Boat - Book Tickets Online. Kosten voor een retour zijn US$ 90. Als je op Bali boekt kun je nog wat van de prijs af krijgen.

Als je wilt vliegen zou ik wel nu al boeken. Ook de accommodatie zou ik reserveren.

We hebben ondertussen besloten om toch maar te boeken, maar blijkbaar is er niet veel meer vrij. Kent er iemand wahana gili fast boat? Krijgt slechte recensies wegens onveilig. Klopt dit?

Ik heb alleen ervaring met de boten die ik in m’n vorige post noemde.

Bij de steiger in Padangbai heb ik wel andere boten gezien. Van buiten ziet het allemaal hetzelfde uit. Ik heb echter geen reddingsvesten geteld ofzo :wink:

Als je bij maatschappij A boekt, en die zit vol, dan beland je automatisch bij maatschappij B. Pin je dus niet teveel op één maatschappij vast, dat heeft geen zin.

Dit mag dus echt niet! :thumbsdown:

Je bedoelt de reclame? Mee eens, zie forumregel 10 en 14. (Vanmiddag opgezocht naar aanleiding van een vergelijkbare post ;))

Boek NIET van tevoren!!
Wij hebben de gok gewaagd: zijn een uur voordat de meeste boten vertrokken naar Padangbai gereisd en daar ter plekke bij de kantoortjes onderhandeld.
Je krijgt echt een veel scherpere prijs want ze willen echt wel plaatsen verkopen, beter dan leeg te laten.
Wij hebben voor 4 personen 1,2 miljoen betaald voor 4 retourtickets gili air.

Ik maakte me ook zorgen over de veiligheid. Maar het belangrijkste is dat je met RUSTIG weer gaat en kalme zee. Die kans is sochtends vroeg het grootst, dus neem geen middagboot. Verder als de boot naar jouw idee te vol is (dus binnen vol, en mensen moeten dan op het dak) neem dan de volgende boot. En ga NOOIT op het dak zitten maar binnen, op open zee weet je niet hoe ruw het is en dan kom je niet meer binnen.
Wij reisden met Marina Srikandi, prima voor elkaar. Op de terugweg hadden we ruwe zee, maar de kapitein voer halve snelheid. Daardoor deden we er een uur langer over, maar voelde ik me wel veilig.

Als dat waar is worden de forumregels 10 en 14 wel heel veel overtreden lol2

De reclame hierboven van iemand die op foute wijze zijn bedrijf promootte is verwijderd. De post van
Nunu en mij staan inderdaad een beetje raar nu :slight_smile: