BookinAfrica : ervaringen?

Hallo,

heeft er iemand ervaringen met bookinafrica voor rondreizen of safaris?
Op hun website http://www.bookinafrica.com/ zijn er interessante pakketten samengesteld aan wat mij nog redelijke prijzen lijken, zeker in vergelijking met andere bureau’s waar je de safari’s allemaal apart moet boeken.

Bedankt voor jullie reacties!

Waarschijnlijk zijn er wel anderen die je ervaringen kunnen vertellen.
Het is een mooie site maar even de details lezen en je komt er toch achter waarom ze een stuk goedkoper zijn.

Zij vertellen VANAF prijzen, dus geen vaste prijzen, misschien zijn het lokkertjes, nog even uitzoeken dus.

Je gaat met 8 mensen in een minibus als het lukt.
Het is erug krap als je tegelijkertijd met 8 man door een open dak wil kijken, helemaal als er een aantal stevige oosterburen bij zitten.

Het scheelt wel in de kosten, inderdaad, dat is waar, maar om een week lang als sardientjes in een blik rondgereden te worden… dat is geen safari! Grote touroperators hebben daar allemaal een handje van.

Bij de locals is meestal 6 man het maximum. Dan past iedereen in het open dak, heeft iedereen een raampje om beestjes te bekijken en wat extra ruimte om af en toe de benen te kunnen strekken.

De details op de site zijn ietswat verouderd.
Tegenwoordig is het wel degelijk verplicht om een toeristenvisum aan te schaffen, en gele koorts is niet verplicht in Kenia als je niet uit een epedemisch gebied komt.
Zou de site verouderd zijn?

Tja, ik noem het vaker, misschien is het typisch Nederlands, maar een safari is nu eenmaal geen pak melk van de Aldi, het is een luxe wat veel geld kost.

Nu kun je op een paar centen beknibbelen, of bang zijn dat het ergens anders nog goedkoper kan, maar in de meeste gevallen zit er dan toch vaak een addertje onder het gras.

Hetzelfde geldt voor het willen bekijken van alle parken tegelijk.
Persoonlijk vind ik het leuker om een dag of twee, drie in hetzelfde tentenkamp te blijven, dan onnodig veel tijd te verdoen op de snelweg waar je in een flits kippen, geiten en hooguit een kameel tegen komt.

Als laatste is het handig te weten wie je aan moet spreken als er iets mis gaat op safari.
Bovenstaand bedrijf is gevestigd in Zuid Afrika, en neemt dus een ander bedrijf in Kenia in de arm om de safari uit te voeren.
Wie is de verantwoordelijke als er iets mis gaat, of fout is geboekt??
Waar kun je terecht met je klachten??

Overweeg dit eens, voordat je besluit 100 euro te besparen op een vakantie die je duizenden kost.
Wat bedoel je met safaris appart boeken?

Hallo,

Ben het (voor de verandering) eens met Kenya (de persoon).

Boeken doe je best in Kenya zelf (het land).

Deze website is verouderd en sommige info is niet correct.

Greetz
Mwende

Bedankt voor jullie reacties! Is inderdaad waar.

Dit is onze eerste keer in Afrika en we willen zoveel mogelijk zien op een budgetvriendelijke manier, wat niet altijd even evident is met de safariprijzen…

Inmiddels heb ik wel een interessante offerte gekregen van Australken met een interessant privé programma. Iemand daar ervaring mee?

wat is je vertrek punt voor de safari
mombasa of
nairobi?
daarna kan je gerichter naar een plaatselijk buro gaan zoeken

succes

Vluchten zijn nog niet geboekt.
Ik denk aan ofwel

• starten in nairobi en terugvliegen uit mombasa (om een paar dagen nog uit te rusten)
  • ofwel start en einde in mombasa.

Via de KATO(Kenyan Association Tour Operators) http://www.katokenya.org/ ben ik terecht gekomen bij verschillende bureau’s o.a. Australken die een heel stuk onder de prijs van anderen zitten voor een safari van 14dagen met de hoogtepunten van Kenya. Hierbij zit ook een binnenlandse vlucht van nairobi naar mombasa.

Ter info: Op de officiële website voor toerisme van Kenya (http://www.tourism.go.ke/) wordt aangeraden om bij leden te boeken die hierbij zijn aangesloten.

Merken jullie een prijsverschil bij het boeken op voorhand en ter plaatse?
Nadeel is dat we slechts 3 weken hebben in totaal dus lijkt het me beter om op voorhand al te plannen om ten volle te kunnen genieten eens we daar zijn.

Ik heb even gegoogled, maar kan niets negatiefs over Australken vinden, het zal ongetwijfeld goed zitten…
De KATO (Kenyan Association of Tour Operators) is een handels vereniging voor meest grote jongens die al langer in tour business zitten.
Ze zijn niet speciaal om toeristen te beschermen, maar komen samen op voor belangen van aangesloten bedrijven.
De KALTO (Kenyan Association of Local Tour Operators) is eenzelfde organisatie, alleen dan voor kleinere tourbedrijven.

Zie ook een voorbeeld van een organisatie die jarenlang bij KATO is aangesloten, maar iets minder zorgvuldig te werk gaat op TA of op Africaguide

Dit is gelukkig een van de weinige voorbeelden van slechte toerbedrijven in Kenia.

1 like

Hoi

Even een serieuze noot mijnerzijds.

Heb je ook in overweging genomen om zelf een safari te doen met een gehuurde auto ? Of is dat geen optie ?

Je bent dan eigen baas en gaat en staat waar je wil. Wij doen dat eigenlijk altijd en tot nu toe hebben we geen pech gehad. 1 keer wilde de auto niet starten, en de firma waar we de auto gehuurd hadden kwam netjes een nieuwe batterij brengen. (glory carhire)
In de lodges is er altijd logies en je kan in de stad een gouden gids vragen/kopen bij het hoofdpostkantoor en daarin de telefoonnummers van veel Lodges enzo vinden die niet eens op internet staan. (al worden dat er steeds minder, want ze zien allemaal het belang van aanwezigheid op het net tegenwoordig)

Je kan dan met een charter vliegen op Mombasa, wat meestal een stuk goedkoper is dan vliegen op Nairobi en met de huurauto via de tsavo’s naar Nairobi rijden en dan met de trein weer terug.

(ik noem maar iets)

In eerdere posts van Murigi en mezelf kan je prijzen en advies over chartertickets vinden.

Veel plezier met de voorbereidingen !

Mwende

1 like