Boeken/Reisgidsen mee?

Er wordt geadviseerd geen literatuur over Nkorea mee te nemen, maar ik wil een eigengemaakt reisboekje (verzamelde historische en architectuur informatie over de gebouwen aldaar) meenemen. Dit is veel wikipedia, waar ik alle militaire en mensenrechten info uit verwijderd heb.

Ik heb met een toeristenfoto en TOURIST GUIDE op de voorkant gezet en ingebonden in een ringbandje met plastic voorkant zodat het er enigzins profi uitziet. (wie het wil hebben post ff een PM berichtje dan wetransfer ik em naar je, ik heb een Engelse en een beperktere Nederlandstalige versie)

Mag dat gewoon mee? wat is jouw ervaring?

Zolang er geen politieke kwesties in staan zal het wel loslopen, maar mochten ze er überhaupt naar kijken en er een probleem in zien, dan zullen ze het hooguit in beslag nemen. Maar ik denk dat ze het juist wel leuk zullen vinden dat je interesse toont. Ik ben zelf overigens ook wel benieuwd wat je ervan gemaakt hebt, dus als je me een linkje zou kunnen PM’en…

Ik heb overigens nog niet meegemaakt dat er naar m’n boeken gekeken is, desondanks heb ik ze wel “op veilig” uitgezocht. Wel een reisgids (eerst Lonely Planet waar ook Zuid-Korea in staat, de laatste keer Bradt welke uitsluitend over Noord-Korea gaat), maar verder niks wat gevoelig zou kunnen liggen.

Wel had ik de tweede keer een paar fotoboekjes van Nederland meegenomen, typische onschuldige toeristenplaatjes met tulpen, molens, grachten, als cadeau voor de gidsen. Die konden dat zeker waarderen.