Bitez

Hoi,

wie is er wel eens in Bitez geweest? Wat voor plaats is dit? Ik heb gelezen dat dit een gezellig en rustig vissersplaatsje is met een mooi strand. Is dit een groot strand? Zijn er leuke winkeltjes en restaurantjes hier? In hoeveel tijd zit je in Bodrum? Ik ben op zoek naar een plaatsje waar het niet te druk en schreeuwerig is, maar waar toch genoeg leuke dingen te doen zijn. Moet er natuurlijk niet uitgestorven zijn. Ik zoek gewoon gezelligheid en leuke dingen om te zien en te doen. Wat voor excursies/trips/dagtochtjes kan je vanuit Bitez allemaal doen? Wat is aan te raden? Heeft er trouwens ook iemand ervaring met Appartementen Makaumba of Appartementen Cennet? Hoe is het weer hier in eind mei/begin juni? En de temperatuur van het zeewater?

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes,

Petra

:smiley:

kijk eens op vakantiereiswijzer.nl
Ik vond Bitez een hartstikke leuk plaatsje.
Mooi strand, leuke winkeltjes en heerlijke restaurantjes.
Je zit ongeveer 15 min (met de Dolmus) van Gumbet af en iets langer van Bodrum, maar zulke ritjes zijn alleen maar leuk (vind ik altijd :smiley: )

Veel plezier alvast!
groetjes

Bitez is een klein plaatsje, volledig afgestemd op het toerisme. Voor strandliggers is het ideaal, veel beter dan Gumbet. Het mist naar mijn gevoel een beetje authenticiteit. Je bent met de Dolmus op enkele minuten in Gumbet en op een klein kwartiertje in Bodrum. Ik huurde een scooter en het was heel leuk om daarmee de omgeving te verkennen en het ‘echte’ Turkijë te leren kennen.

Bitez is een klein vissersdorpje op 10 min afstand van Gümbet. Zoals gezegd beschikt Bitez over een prachtig strand met een gezellige boulevard. Toch opgepast aan het begin van de zee liggen enkele grote kiezels…De strandbedjes zijn vele male beter en luxer en het is er een stuk rustiger. Bitez is ideaal voor mensen met een gezin of wat oudere mensen en natuurlijk ook voor degene die van rust houden. Met de dolmus of taxi ben je binnen 10/15 min in Gümbet of Bodrum. In Bitez zelf zijn geen grote discotheken er zijn wel een paar kleine barretjes en je hebt Dreamers een soort nachtclub.

Kan iedereen aanraden om een bezoekje te brengen aan Bitez want je want je echt even in een paradijsje…

Liefs Linda

ey gvg

waar heb je die scooter gehuurd, in bitez zelf of in bodurm/gumbet? ik ga deze zomer voor het eerst naar bitez (ook voor 't eerst naar turkije) en het lijkt me idd leuk om een scooter te huren en daar het landschap te bekijke e.d.

Je kan vrij makkelijk overal scooters huren, zowel in Bitez, Gumbet als Bodrum. Men vraagt in regel wel een document als waarborg. Ik heb mijn rijbewijs bij de verhuurder moeten achtergelaten. Blijkbaar is dat de gewoonte, niemand doet hier moeilijk over.
Let er wel op dat de meeste bedrijven enkel scooters verhuren van 100cc en meer. Ik ben niet zo’n held op twee wielen en wou daarom een minder krachtig exemplaar. Ik vond een 50cc in Bodrum, in de hoofdstraat schuin over het busstation, net voorbij de verkeerslichten aan de linkerkant richting haven. Let op, je bent er zo voorbij want het is niet meer dan een gangetje.

Veel plezier en wees voorzichtig,

Geert

ey super bedankt voor de informatie, maar wat kost het om zo’n ding een dagje te huren?

Ik betaalde € 50 voor een week, per dag is iets duurder, reken op € 10 à 12.

hallo iedereen!!

Ik raad bitez zeker wel aan! Zelf ga ik er wonen vanaf september. Restaurant bleu moon is een van de restaurants waar je heerlijk kan eten!! en zeker niet duur. het strand is idd ook erg relaxed en leuke barretjes op de boulevard.

liefs Gi