Ze zijn er, op Bali overduidelijk aanwezig. Als je het wil zijn ze makkelijk te scoren. Elders is het niet anders, in (karaoke)bars zijn ze een luisterend oor, houden je handje vast, zingen voor je terwijl jij grif nog wat Bir Bintang besteld. Als je wat meer service wil dan zing je het hoogste lied en ga je voor het zingen de kerk uit…
Je kan zo een jong popeke krijgen, er zich voor schamen is een andere zaak, Er zijn veel buitenlanders (toeristen) die allerlei dingen willen komen bestuderen in Indonesie, los van Danau Toba, Merapi, Borobudur, de sawa’s, Wayang, Javaans, Budaya etc. Als ik op Bali kom verveel ik me snel, al die jongeren/toeristen die maar over vrouwen,en hun eigen geweldige zaken kletsen… het is zo anders hier … anders dan thuis in Nederland.
s’ Avonds maar even de bar in effe er uit, gezellig effe anders doen…
Ik hoor zo vaak Indonesische vrouwen:
‘‘Ik wil een buitenlander want dan heb ik geld en ben ik rijk’’.
Buitenlanders rotzooien. Waarom niet in eigen land? Simpel, omdat de vrouwen in b.v. Nederland het niet toestaan. In Indonesie hoef je als Westerling maar een vrouw aan te kijken en ze denkt dat je met haar wilt trouwen. Okee, ze zijn wel van de lagere arbeidklasse , wat naief maar dat deert de buitenlander/toerist niet, even snel een Bir Bintang bestellen in de bar…effe wat anders.