Ik lees nogal wisselende verhalen over het boeken van binnenlandse vluchten. Wij gaan de laatste week van oktober en de eerste twee weken van november naar Argentinië en willen Buenos Aires, Iguazu, Bariloche en El Calafate aandoen. Kan ik de tickets het best ter plekke boeken? Weet iemand hoe lang de busreis van Bariloche naar El Calafate is??
Binnenlandse vluchten met LAN kan je zelf boeken op www.lan.com, krijg je ook nog een korting als europeaan zijnde. Hoewel dat een wassen neus is, Argentijnen betalen namelijk veel minder
Voor Aerolineas Argentinas, tja… de meningen zijn verdeeld of je dit nou wel of niet zelf kan boeken. Officieel kan het in ieder geval niet via hun site als Hollander zijnde. Je kan wel op andere ticket-sites kijken, ik geloof dat mensen wel goede ervaringen hadden met edreams.com.
Als je ter plekke boekt ben je zeer waarschijnlijk een dief van je eigen portomonnee, want voor zover ik weet betaal je altijd meer. Maar uiteraard kan onze organisatie je ook helpen met het boeken van tickets, stuur me dan een mailtje op bol.jack@tipica-reizen.nl.
De busreis van Bariloche naar El Calafate is ruim anderhalve dag, je slaapt (verplicht!) onderweg in een hotel, de bus is niet zo luxe als de bussen in het midden en noorden van het land en de route is berucht (Ruta 40). Je ziet, ik ben geen voorstander. Daarbij weet ik niet of de bus in oktober al rijdt, ik denk het eigenlijk niet. Vliegen is duur op dit traject, maar eigenlijk de enige manier…