Ik heb begrepen dat het vliegveld Savarnabhumi zo’n 30 km ten oosten van Bangkok ligt. Nu wil ik doorreizen naar Chiang Mai (noord Thailand) en denk eraan een binnenlandse vlucht te nemen. Moet ik daarvoor naar een andere plek of kan ik vanuit het internationale vliegveld verder vliegen?
Vanuit Chiang Mai wil ik een auto huren om zo weer naar het zuiden te rijden. Heeft iemand tips voor mij of willen jullie ervaringen met me delen.
Dan dit nog … wat doen jullie allemaal om de lange reis/vliegtijden te doorstaan. Niet iedereen slaapt even goed in een vliegtuig. Graag jullie reacties.
Met vriendelijke groet, Ieniemienietje oet Grunn.
De meeste maatschappijen vliegen vanuit deze ( enkele vanuit Muang) bvb de lowcost Air Asia er zijn er verscheidene ook de duurdere zoals bvb Thai Airways.
Van CM met de wagen naar het zuiden zou ik ( persoonlijk ) niet doen , wegens tijdsgebrek ( wij verblijven maar drie weken ).
Op de meeste vliegtuigen heb je ook tv animatie , lees een boek …het is en blijft een lange reis !
Ik probeer altijd gelijk met de dag mee te draaien niet te vroeg naar bed gaan soms slaap ik1 uurtje maar niet langer en dan gewoon om een uur of 1 naar bed dat werkt bij mij het beste tegen jetlag
Het zal even wennen zijn dat links rijden, w.b.t. de chauffeurs die zich niet aan regels houden lijkt mij de ervaring op de Nederlandse wegen ook meetellen.
Wel, om eerlijk te zijn vind ik dat het verkeer hier in België tegenwoordig gevaarlijker is dan mijn laatste ervaringen in Thailand… Bkk uitgezonderd natuurlijk