jan.2009 gaan we naar venezuela. weet er iemand bezienswaardigheden enz. die de moeite waard zijn en die niet in de reisgidsen vermeldstaan? alle tips over venezuela zijn welkom.
Hoi,
Joh teveel om op te noemen, maar zeer goede keuze
- Choroni, super leuk back packers dorp aan de kust (ten westen van Caracas), uitstapje naar het Cacao eiland chua…
- Merida, studentenstad en goede uitvalsbasis voor Andes trekking. Dit laatste moet je echt doen, via de Los Nevados lopend/op een ezel naar de top waar je als je geluk hebt Pico Bolivar kan zien. Er gaan heel veel nachtbussen naar Merida en die zijn echt luxe… Aanrader voor niet teveel. Eventueel kun je ook parapainten en goed stappen!!
- Canaima, de Angel Falls en de tocht erheen helemaal top. Alleen januari is het droogte seizoen dus geen idee of je er kunt komen. Even navragen. Anders zeker een wandeling maken achter de watervallen en de laguna bezoeken… Betoverend mooi. Blijf slapen aan de voet van de Angel falls in een hangmat. Echt super ervaring.
- Los Llanos, breng een bezoek aan de indianen in Los Llanos en ga s avonds op kaaimannen jacht en piranhas vissen is ook een ervaring
- Mochima NP, ten oosten van Caracas. Super mooie stranden en hier tochten zodat je dolfijnen kan zien en kan snorkelen tussen wonderschoon koraal.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar geniet en laat je niet gek maken door alle verhalen over niet veilig. Inderdaad caracas at night is niet de beste optie, maar ga naar het dorp Macuto. Het land is fantastisch alleen soms jammer dat die man daar zit… Ik heb me geen moment onveilig gevoeld en je gaat strand, jungle en een fantastisch waterval zien.
Groetjes Karin