hola muchachos :biggrin:
Op 31 oktober vertrek ik met een goede vriend naar Aruba. Binnen enkele dagen zullen we doorreizen naar het machtig mooie Venezuela. Nu zijn we al met z’n tweeën, maar omdat in landen als Venezuela geldt “met hoe meer hoe beter” vroeg ik me af of er nog meer mensen tussen 4 nov en 23 dec. in Venezuela aan het rondreizen zijn?
We maken een zelfstandige rondreis m.b.v. bussen en de volgende plaatsen + omgevingen staan op ons must-see lijstje:
- Coro
- Merida
- Los Llanos
- Canaima & Angel’s Falls
- Gran Sabana
- Mochima
- Henri Pittier (Choroni/Puerto Colombia)
We zijn met name op zoek naar mensen die (een aantal)georganiseerde tours met ons willen doen naar Los Llanos, Canaima/Angel’s falls en de Gran Sabana. Deze drie plaatsen zijn zo’n beetje Venezuela’s hoogtepunten en helaas niet op eigen houtje te doen. De tours zijn niet goedkoop, maar worden steeds goedkoper naar mate er meer deelnemers zijn (+/- 5 pers.). Voor de rest is Venezuela wel redelijk goedkoop (voor Nl maatstaven).
We zijn beiden 21 en studerend, maar geslacht en leeftijd maakt ons eigenlijk niet uit, zolang je maar gezellig bent :hihi:
Voor de mensen die een reis naar Zuid-Amerika overwegen: google eens goed op bovengenoemde namen en laat je overtuigen ook Venezuela aan te doen! Laat je niet afschrikken door alle negatieve berichtgeving omtrent veiligheid. Venezuela is zeker niet het meest veilige land op aarde, maar dat geldt voor zo’n beetje alle zuid-amerikaanse landen! Ik ben van mening dat de berichtgeving over dit land erg eenzijdig is en niet in de laatste plaats vertroebeld door ons kapitalistische beeld op Chavez’ praktijken. Ik ben er eerder geweest en heb me geen moment onveilig gevoeld. Mijn tips: spreek spaans, reis doelbewust en doe gewoon geen domme dingen… (en mijdt Caracas bij voorkeur :P)
groetjes
Helen