Bilharzia en Chong Chom: 2 vragen waar we maar geen antwoord op kunnen vinden: HELP!

Hallo allemaal,

Ruim een jaar geleden heb ik mij aangemeld voor dit forum toen we naar Thailand wilde reizen. Vanwege medische redenen hebben wij vorig jaar onze reis moeten annuleren. Gelukkig gaat het nu allemaal weer beter en willen we alsnog naar Thailand. :cheer:De route is inmiddels wel aangepast, we willen nu graag de Isaan bezoeken. Ik heb echt heel veel aan dit forum gehad en antwoord gevonden op vele vragen, daarvoor bedankt!:chin:

Er zijn nog 2 vragen die ik maar niet goed beantwoord krijg, niet bij de apotheek, reisinformatiecentra of het minbuza. Bij de GGD vertelden ze ons uiteindelijk: probeer het eens op forums. Briljant! Dus hierbij 2 vragen waarvan ik hoop dat jullie ons kunnen helpen:

1. Wij hebben het plan om door de Isaan te trekken en ook een bezoek te brengen aan Cambodja/Ankor. Nu zijn er al geruime tijd onrusten in dit gebied tussen Thailand en Cambodja, wij vinden het echter lastig om in te schatten waar we beter wel/niet kunnen reizen. Ons plan is om de weg te volgen: Ayattaya, Pak Chong, Khorat, Khon Kaen, Nong Khai, langs de mekong, Chiang Khan, Loei, voor zover ons bekend zijn daar nu geen onrusten. Maar, het liefst willen ook graag bij Khorat, via Surin de grens over bij Chong Chom naar Ankor. Is dit laatste gebied onrustig en kunnen wij hier nu wel de grens over in verband met deze onrusten?

2. Mijn vriend is dol op vissen, maar wij hoorden dat de Bilharzia in veel rivieren in de Isaan voorkomt. Wij hebben kunnen vinden dat dit in de Mun rivier is, klopt dit en is dit ook in meer rivieren zoals de Mekong? Hebben jullie misschien ook nog tips t.a.v. dit enge diertje? Hoe zit het bijvoorbeeld met het bezoeken van rijstvelden, dan zit je toch ook al snel met je voeten in het water?:confused:

Hopelijk kunnen jullie ons helpen…
Groetjes Bianca