Ik wil over een jaar een bijzondere reis gaan maken met mijn moeder. We willen niet een standaard zon, zee, strand vakantie. Maar echt iets bijzonders. We zitten eraan te denken om met de transmongolie expres te gaan. Dan door te vliegen naar Thailand en daar nog 2 weken backpacken. Weten jullie nog mooie/bijzondere reizen?
Hoi Bueno,
Moest je met vragen zitten betreffende Thailand? dan kan je die plaatsen in het reiscafe van het Thailandforum(zie link in mijn handtekening)
Bij ons zijn er genoeg mensen met Thailandervaring die je op weg kunnen helpen met al je vragen!
gegroet:georgessiam.:chin:
De Tans-Mongolie Express is zeker bijzonder. Een prachtige en gevarieerde reis, al raad ik je aan om verschillende keren te stoppen onderweg. In sommige delen van Rusland zie je anders niet veel meer dan bomen ![]()
Ook is het een aanrader om meerdere weken door Mongolie te trekken. Mocht je in de zomer reizen, dan zou ik het Naadaam festival zeker niet overslaan.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Als we naar Thailand gaan zijn mama en ik niet van plan om veel dingen van tevoren te plannen. Eigenlijk willen we gewoon kijken waar we terecht komen. Misschien niet de slimste manier om te reizen, haha. Maar zo hebben we ook in Indonesie geweldige ervaringen gehad.
Als we met de transmongolie express gaan, gaan we idd een paar tussenstops maken.
Een dergelijke reis wil ik ook een keer maken!
niets plannen behalve de heen en terug vlucht.
het idee is als volgt
0- st Petersburg - Vladimir
1- Vladimir - Ekatrineburg
2- Ekatrinburg - Omsk
3- Omsk - Irkutsk (bezoek Baikalmeer)
4- Irkusk - Ulaan Baatar
5- Ulaan Baatar - Peking
vanaf Peking terug vliegen.
kaartjes gewoon aan het stationsloket kopen, dan ben je flexibel in het bepalen van je reisschema.
Doe maar dat Mongolie reisje, en neem twee fietsen of scooters mee. You won’t regret it!
Kazakhstan is bijzonder mooie qua natuur.