Begin januari ga ik met mij vriendin voor twee weken naar de westkust van Thailand. Nu begrijp ik dat Thailand niet meer zo rustig is als 5-10+ jaar geleden. Op het internet is een stortvloed van informatie aanwezig, maar toch betreft dit vaak dubbele/gekopieerde/standaard informatie en pronkt Koh Phi Phi in de meeste lijsten bovenaan.
We zijn op zoek naar bijzondere/onbekende/niet-toeristische (zoveel mogelijk) eilanden aan de westkust voor een rondreis. We zijn allebei rond de leeftijd van 30 en gaan niet backpacken. Het budget is in zekere mate geen probleem. We zijn echt op zoek naar mooie plekken.
Petit123, het is afgelopen jaren voorgekomen, dat sommige eilanden/gebieden in de Andaman Zee gedurende een bepaalde periode in het jaar gesloten voor toeristen werden verklaard. Het is daarom aan te raden, hierover wat informatie in te winnen om mogelijke teleurstellingen te voorkomen.
Waar doel je op? Op Koh tachai dat in het laagseizoen verboden is geweest voor snorkelaars? Ik weet van geen eilanden met accommodatie die gesloten zijn verklaard.
Stevenl. Ik doel op persberichten die ik in de afgelopen jaren ben tegengekomen. Een van de berichten die ik mij herinner, zal volgens mij ergens medio mei jongstleden onder andere in de Bangkok Post gestaan hebben. Daarin werd het door jou genoemde Koh Tachai vermeld, als onderdeel van een verbod om de Similan Eilanden te bezoeken. En wel in die zin, dat in het bericht gesteld werd, dat gedurende de periode dat het verbod van kracht was, niemand meer voet aan wal mocht zetten op het eiland.
En weliswaar zijn op de Similan Eilanden naar mijn beste weten geen hotels/resorts, je kon er voorheen wel degelijk voor een of meerdere nachten een tent reserveren.
In een ander later dit jaar gepubliceerd persbericht - een bericht waarin werd aangekondigd, dat het verbod om Koh Tachai te bezoeken wellicht zou worden opgeheven - werd wel gelijk melding gemaakt, dat dezelfde autoriteiten die daarover een beslissing zouden nemen, overwogen om dan de Maya Baai op Koh Phi Phi voor toeristen te sluiten.
Op dit soort berichten doel ik dus. Mijnerzijds niet meer en niet minder dan een goedbedoelde poging om een eventuele teleurstelling te voorkomen.
Goed, dus we kunnen concluderen dat er geen eilanden zijn waar je kunt overnachten die gesloten zijn of zijn geweest.
Buiten seizoensopneingen is alleen aangekondigd dat Koh Tachai dicht zou zijn, daar kun je niet overnachten, en dat is teruggedraaid, het is gewoon open gegaan. Similans zijn alleen seizoensgebonden dicht gegaan.
Neen. Sluiting was aangekondigd tegelijkertijd met seizoenssluiting, en toen was ook al bekend dat het 15 october weer openging. Dat laatste gold niet voor Tachai, maar daar kun je niet verblijven.