vandaag stond in de krant dat de Thaise overheid heeft bekendgemaakt dat de zuidelijke Similaneilanden, een eilandengroep in de Andamanse Zee, gedurende vijf maanden niet meer toegankelijk zullen zijn voor toeristen. Dit van mei tot oktober!
Ik vermoed dat het toerisme wel mogelijk blijft op bvb Koh Phi Phi, Koh Lanta, etc he voor alle duidelijkheid…?!
ik heb nl mijn backpackreis al geboekt voor in july en uiteraard stonden deze bestemmingen ook op mijn lijstje.
Zoals ieder jaar zijn de Similan eilanden gesloten voor toeristen van 15 mei tot 15 october. De zuidelijke Similan eilanden, dus eilanden 1 en 2, zijn sinds 1999 helemaal gesloten.
Wat nieuw is is dat nu Koh Tachai, ten noorden van de Similans maar wel deel uitmakend van het Similans National Park, tot nader orde gesloten blijft, de druk van het toerisme is daar sinds een jaar of 2 te groot geworden. Daarnaast wordt er gesproken over het sluiten van Maya Bay voor toeristen gezien de rampzalige milieu effecten. Maar aangezien we hier praten over duizenden toeristen a 500 Baht pp national park fees denk ik niet dat dat gaat gebeuren.