Bijna 2 weken in Bali

(origineel bericht op be-more.nl)

Bijna 2 weken in Bali

Inmiddels bijna 2 weken in Bali en ben wat meer gesetteld. Hier en daar nog wat moeilijke momentjes maar de hitte, de mensen, Ubud… het voelt al bijna ‘gewoon’. (Maar nee, ik haat het nog steeds om door Monkey Forest te lopen) Grappig zo snel als dat kan gaan. Dit ook mede dankzij mijn leuke huisgenootjes hier. Lieve meiden en we kunnen heel erg lachen samen. Bijvoorbeeld om de gigantische kakkerlak die van de week ineens bovenop mijn arm zat. Ik denk dat ik nog nooit zo hard heb gegild. Verder trekken we er bijna elke avond op uit om ergens te gaan eten. Voor vanavond had ik eigenlijk in gedachten om eens ‘thuis’ te gaan eten omdat dat vast nog goedkoper was. Fout gedacht dus want ik was aan de boodschappen voor een simpele pasta meer kwijt dan aan een avondje uit eten (hoofdgerecht + drankje). Morgen maar weer uit eten dus…

Verder hebben we elke dag pas om 15.00u les. In het begin had ik veel tijd nodig om mijn lessen voor te bereiden en was ik daar wel hele ochtenden mee bezig, maar inmiddels heb ik door hoe het moet en vul ik mijn ochtend met wat lezen, soms naar het zwembad, wandelen door Ubud. Denk dan altijd aan jullie, die dan nog lekker in bed liggen omdat het midden in de nacht is. Daarna naar de lessen en als we na het eten terugkomen doen we nog wat aan lesplannen, beetje geinen en vaak wordt er savonds ook geskyped. Je snapt… door de week zie ik niet zo veel van Bali dus het is soms wel een beetje naar het weekend toe leven.

Afgelopen weekend met 6 meiden op pad geweest. Eerst naar Balangan Beach, waar we in hutjes op het strand hebben geslapen. Voorkant ziet er dan leuk uit, maar aan de achterkant ligt een hoop puin, 1000 honden en katten en hangt een smerige stank (overigens heb ik ook nog nooit zo’n ranzige wc gezien). Volgende dag aan het strand gehangen en daarna op naar Kuta. Het uitgaanscentrum van Bali. De stad is gemiddeld 10 graden warmer door al het verkeer en op elke hoek van de straat worden je magic mushrooms aangeboden. Vooral geen handen schudden, want er worden zo een aantal pillen in je hand gedrukt. Verder discotheken van 6 verdiepingen… had nog nooit zoiets gezien.

Verder hadden we van de week een aardbeving, ben er zelf compleet doorheen geslapen (knap van mezelf, want ik slaap niet altijd even goed met de enorme hitte hier). Komend weekend naar Lovina. Heel veel zin in, en ik hoop wat dolfijnen te gaan spotten.

Hoorde dat het in Nederland al best koud is. Gelukkig voor jullie word ik niet snel bruin en begin ik nu al te vervellen :S

Ben benieuwd…

(origineel bericht op be-more.nl)