De tijd vliegt! Bali

Jane schreef over haar ervaringen op Bali:

De tijd vliegt! Ben ik net gewend, de kinderen aan mij, ken ik bijna alle namen en gaan de lessen alsof ik nooit anders heb gedaan is deze week alweer mijn laatste week hier als vrijwilligster! Na vorige week een week vrij, heb ik het vrijwilligerswerk met 1 week verlengd.
De sfeer hier op het terrein is prettig, de mogelijkheden om overdag naar verschillende plekken te gaan maakt dat je je vrij voelt ondanks 3 uur per dag les. Okee de avonden zijn hier erg rustig en is er niet veel te doen. Maar buiten voor mijn kamer is een zitje waar ik kan internetten, muziek luisteren en/of een boek lezen. Tijdens de lesdagen vind ik dit prima. Ik ben de weekenden vrij om te gaan en heb ik tot nu toe alleen maar mooie plekken gezien en ontdekt! Bali is niet zo groot en in deze 5 weken heb ik meer dan genoeg gezien.

Het had gezelliger geweest als er meer vrijwilligers hier op het project zouden slapen. Er kunnen hier max 5 vrijwilligers verblijven. Nu waren alleen Mark en ik hier. De andere vrijwilligers zijn van een andere organisatie. En verblijven in Ubud. Elke dag worden ze of gebracht met de auto of ze komen zelf op een gehuurde scooter. Doordat we verschillende klassen hebben, lopen we elkaar soms mis en hebben we weinig contact met elkaar. Het verkeer hier rijdt links en er lijken weinig verkeersregels te zijn. Kleine stukjes scooter geen probleem. Maar verkeer dat toeterend links en rechts voorbij komt. Verkeerspleinen met vreemde soort van rotondes waar ze de ene keer links en dan rechts omheen gaan. Maakt die 3 kwartier op de scooter voor mij een helse tocht. Dus ik ben blij in slukat zelf te zitten ipv elke dag op en neer naar Ubud.

Twee weken terug kreeg ik een mail van een meisje (Sharay) ook uit Nl,  maar op een ander project in Bali voor dezelfde organisatie als ik. Of  ik een keertje wilde afspreken in Ubud. Wat bleek zij zat  helemaal  alleen daar op het project, ver van alles en iedereen vandaan en toch  niet zo leuk als verwacht. Via de organisatie kreeg Sharay te horen dat  er mogelijkheid was om zich evt te laten overplaatsen naar het project  waar ik zit. 
Onze afspraak in Ubud was erg gezellig en enthousiast heb ik haar  verteld over de afgelopen weken. Met als resultaat dat Sharay  ook les  is komen geven hier in keramas.  Haha jeejj gezellig! 

Mijn laatste week nu hier. Twee weken terug dachten de kinderen al dat  ik voor het laatst was en hadden een aantal een afscheidskadootje mee,  super lief! 
De meiden die hier op het project werken (Gung-Ade, Ade en Novi) zijn  ook erg aardig en behulpzaam. Mocht je problemen hebben of vragen ze  zullen je bij alles helpen. Zo af en toe gingen ze mee naar het zwembad  in de buurt en kregen ze zwemles;) elke avond blijven ze even kletsen en  soms eten we gezellig samen. Ze hebben me ook een keer meegenomen naar  de locale avond markt in Gyanar en gister was er een festival op masceti  beach waar ze me mee heen genomen hebben.

Kortom een echte aanrader om hier eens heen te komen en een handje mee te helpen!
Ik ga nu genieten van mijn laatste dagen hier en weet nu al dat ik de meiden en de omgeving hier ga missen.

Groetjes Jane

http://www.pureforkids.nl/upload/thumbs/180x126_3669-bali_2.jpghttp://www.pureforkids.nl/upload/thumbs/180x126_3669-bali_1.jpg

Meer ervaringen van vrijwilligers kun je lezen op: http://www.pureforkids.nl/127-weblog.html