Bij een pakketreis Bali de terugvlucht later mogelijk?

Ik ben op zoek naar een goedkoop ticket naar Bali voor in mei 2010.
Weet iemand of het mogelijk is om een standaardpakketreis te boeken van bijvoorbeeld 10 dagen en dan een latere terugvlucht te regelen, zodat
je dus zelf voor de rest van je verblijf zorgt?

De pakketreizen met hotel zijn nl. vaak net zo duur als een losse vlucht, het scheelt althans niet zo veel.

Ik heb al wat mailtjes gestuurd naar reisorganisaties, maar tot nu toe nog geen antwoord.

Iemand op dit forum werkzaam in de reisbranche?

Af het mogelijk is om de terugvlucht te verzetten hangt af van het type ticket wat in het pakket zit. Soms kan het, maar dan moet je een paar tientjes wijzingskosten betalen. Indien het nieuwe ticket duurder is dan het oude ticket, komt ook het verschil in vluchtprijs erbij.

In andere gevallen zijn de vliegtickets maanden geleden al ingekocht door de reisbureaus, en zijn wijzigingen niet mogelijk (wanneer je zelf de goedkoopste klasse inkoopt, zijn wijzigingen vaak ook niet mogelijk).

dat is moeilijk te zeggen-wat jenny vertelt kan kloppen-maar hoeft niet. sommige airlines zijn daarin veel soepeler als anderen-en sommige NlL reisorganisaties ook weer als andere. Ze kunnen seats in optie nemen of (goedkoper) al vast boeken.
IPV mails sturen is er een doodsimpele oplossing" loop eens een reisburo binnen, mondje open en daar vragen. Hou stug vol dat je niks extra zelf daar wil boeken aan hotels e.d.-want dan gaat het je echt kosten.
Dat minieme verschil kan mogelijk ook komen omdat vaak appels met peren worden vergeleken-als je vooral op een goedkope vliegreis uit bent moet je vermoedelijk naar andere airlinea als KLm of SQ zoeken…

Heb inderdaad geinformeerd bij een reisbureau. We betalen nu 1400 euro voor 2 personen inclusief tax. Vertrek in mei a.s vanaf Frankfurt. Wel een stukkie rijden, maar ach, zoals het een echte Nederlander betaamt…alles om euros te besparen :slight_smile: Gelukkig wonen we aan de grens.

Zo dat zijn pas mooie bedragen !! 1400 euro voor 2 personen. Voor dat bedrag heb je in juli/aug nog geen eens 1 losse retour met cathay pacific (econ. class) !

Met wie vlieg je nu? Emirates?

Wij hadden in 2005 een pakketreis geboek bij selamat jalan tours en vlogen
met cathay pacific. Door omstandigheden eerder naar huis gevlogen en door
cathay op bali airport kostenloos omgeboekt. Ze moeten natuurlijk wel plek hebben!

Weet niet of ze dit nog steed doen aangezien dit al weer 5 jaar geleden is.

Zo goedkoop is dat niet. Wij hebben geboekt 6 April 2010 retour 4 mei 2010 560 euro PP Malaysia airlines

Maar dat heb je vast meer dan 2 maanden voor vertrek geboekt…

Mijn ervaring: wanneer je lang vantevoren een aanbieding boekt, kom je voor minder dan 600-700 euro in Indonesie. Wanneer je vrij kort voor vertrek boekt of in de zomermaanden vliegt, dan ben je al snel 850 euro kwijt.

In januari heb ik geboekt ze bestonden geen 6 jaar maar 60 jaar, nu zijn de tickets veel duurder voor die tijd tegen de 900 euro de zelfde vlucht

Precies, die actie van Malaysia Airlines was maar tijdelijk. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar goedkope tickets, dus ik ben toch erg tevreden met mijn 1400 voor 2 :slight_smile:

Ik moet er eerlijk bijzeggen dat wij vliegen vanaf Frankfurt naar Kuala Lumpur met Qatar Airways, dan met Airasia naar Denpasar.
Retour is wel rechtstreeks van Denpasar naar Frankfurt.

Wel even kachelen naar de luchthaven dus (voor ons is het 3 uur, we wonen aan de grens, maar ach Schiphol is ook 2 uur rijden…)

Maar…in die 1400,- zit dan wel weer 3 overnachtingen in Sativa Cottages in Sanur. Dus das ook mooi geregeld!