goeiemorgen of namiddag,
hallo,
stel ik ga naar de filipijnen voor 25 dagen met een vliegticket waarop staat dat ik terug naar huis ga op de vermelde datum.
stel nu dat ik wil langer wil blijven dan die 25 dagen. mijn vliegticket vervalt dan …
is het dan mogelijk om een enkel ticket te boeken terug naar belgie of ander land in de buurt?
of zet ik mezelf hierbij in problemen?
dank u bij voorbaat
bram
Beste Bram,
Uiteraard jouw eigen keuze maar hou toch rekening met enige consequenties hiervan.
Een enkele reis naar je thuisland kost niet veel minder dan een retourvlucht, dus dubbele kosten.
Bovendien kan de maatschappij met welke jij je retourtje boekt een schadevergoeding eisen wegens niet opdagen.
Op je 29e dag in de Filipijnen moet je visum in orde zijn, iets wat ook weer kosten met zich meebrengt.
John
Dan zou ik maar een hele vage maatschappij uitkiezen, de meeste airliners houden binnen hun system een no show list bij en presenteren je de rekening de eerstvolgende keer dat je bij hen komt inchecken ook al is dit een geheel andere vlucht en/of geheel ander land, (ook de zgn tie up’s / alliantiepartners innen soms non show fees) meestal op een ongelegen moment! Kijk bij je terms and conditions van je ticket, kosten no show zijn 140% van de ticketprijs + evt. rente. Je kunt dus beter van te voren anuleren als je nog vaker wilt vliegen in azie!
Meeste airliners hebben een aankomst en vertrek datum. Vluchten tot 30 dagen kosten goedkoper dan een vakantie van 60 dagen (zie KLM).
Je kan ook gaan voor een open retour ticket, kost wat meer… altijd eens te informeren bij uw plaatselijke reisboer.
Je kunt ook je reisbureau waar je geboekt hebt vragen wat het kost om een andere terugreisdatum te nemen. Heb dit 2 jaar geleden gedaan bij Schipholtickets. Reisde toen met Korean Air en het omboeken kosste mij ruim 100 euro. Heel wat minder dan een compleet nieuw ticket.
Vlieg nu naar Mindanao nooit meer via Manilla, maar via Cebu, tickets zijn vaak even duur en geen gedoe met taxirit van Int. Airport naar Domestic.