Retour ticket Filipijnen

Wij hebben een one-way ticket vanuit Kota Kinabalu [Borneo] naar de filipijnen, in december met Air-Asia. Nu schijnt het dat je bij binnenkomst op de Filipijnen in het bezit moet zijn van een retourticket. Wij hebben wel een retourticket AMS-Kuala Lumpur voor mei2008. Het visum voor de Filipijnen [3 maanden] hebben we al.
Kan iemand ons uitleggen hoe we dit kunnen omzeilen?:zon:
Alvast bedankt

Hoewel het officieel verplicht is het land met een retourticket binnen te komen,word er in de praktijk vrijwel niet op gelet door de immigratiedienst wanneer je filippijnen binnenkomt,dit komt omdat de vliegmaatschappijen die naar filippijnen vliegen deze controle zelf al doen op de luchthaven van vertrek. In jullie geval zal air-asia dus al in KOta -Kinabalu problemen gaan maken, en wellicht weigeren jullie te vervoeren, omdat bij aankomst in Filippijnen de vliegmaatschappij verantwoordelijk wordt gesteld voor het ontbreken van een ticket voor een terugreis. Kortom ik vrees dat je er niet onderuitkomt, dus koop voor je vertek naar filippinen een ook een ticket voor terug naar Kuala Lumpur te vliegen.

Ik vloog 11 september van Amsterdam met KLM naar Manila vlak voor aankomst werd omgeroepen voor de mensen die geen retourticket hadden dat die zich speciaal moesten melden op een bepaald afdeling.

Ja, en wat gebeurde er toen?Mocht je wel mee met de vlucht? of werd je geweigerd of moest je alsnog een retourgedeelte erbijkopen?. Het gebeurd overigens niet zo vaak dat mensen zonder retourticket vertrekken,als je namelijk een visum voor Filippijnen aanvragd checkt de ambassade al of je inderddaad in het bezit ben van een retourticket,zoniet dan geen visum.

Ik was voorzien van een retourticket maar neem aan dat als er omgeroepen word voor de mensen die dat niet hebben dat die er zijn.
Ik weet verders niet wat er op die afdeling gebeurd.

Ik ben hierheen gevlogen in april en woon hier nog steeds. Ik had me geinformeerd en ik kon geen visum krijgen zonder retour ticket. Heb dan in het reisbureau gevraagd of ze me een fictief ticket konden maken. Ze hebben eerst gecheckt of ze dat konden contoleren op immigratie of ambassade of het ticket echt was. Het is onmogelijk voor deze instanties om dat te checken. Ze hebben me dan in het reisbureau een vals e-ticket gegeven. In de filippijnse ambassade in brussel geen enkel probleem mee gehad. Het zat netjes in een enveloppe met logo van mijn reisbureau. Ik ben dan in april in manila binnengekomen en heb daar ook geen enkel probleem gehad.als ik nu elke 2 maand mijn visa verleng hier in davao laat ik de plaats waar je je terugvlucht invult gewoon open. dan schuif ik ongezien 500pessos naar de ambtenaar achter het venstertje en er worden zelfs geen vragen gesteld. in 15 min ben ik daar al weer buiten. :kus: als je geen problemen wilt print dan gewoon een papiertje af zoals en e-ticket met vluchturen en vlucht nr. dat wordt niet gecheckt en dan ben je gerust. das wel fraude maar het land leeft hier van fraude

Ja das nou het voordeel dat er op internationale vluchten geen echte tickets meer worden gebruikt maar slechts een uitgeprint A4 tje maakt fraude wel heel makkelijk Het is natuurlijk de vraag of alle reisburos hieraan willen meewerken om een fictief e-ticket uit te printen. Daarbij komt dan ook nog dat de meeste mensen zich aan de regels willen houden. Het detentie centrum in Manila zit vol met buitenlanders de de immigratie regels hebben overtreden, ik weet leukere plaatsen om mijn vakantie te spenderen dan in een detentiecetrum.

ja ik heb mss geluk hehad:-) maar ik ben hier toch nog steeds hé

Ik heb zelf vorige weeek mijn visum laten verlengen in Puerto Princesa, ben hier binnengekomen met een 59 dagen visum en netjes in het bezit van eeen retour ticket. Verlengen ging hier in Puerto P. heel makkelijk en ze hoefden zelfs mijn ticket voor de terugvlucht niet te zien, en zonder smeergeld te betalen,ik doe daar liever niet aan mee.Maar soms kom je er niet onderuit.Maar als jij netjes iedre keer je visum laat verlengen is er niks aan de hand ook al heb je geen ticket voor de terugvlucht. Buitenlanders die worden vastgezet door de immigratiedienst zijn toch vooral degenen die al jaren in de Filippijnen wonen zonder legale status

ja das waar, dat heb ik ook gehoord van de mevrouw in de ambassade. Ik kan hier ook verlengen zonder iets te betalen maar de wachtrijen zijn lang en je kunt daar gemakkelijk de ganse dag wachten. Ik zie dat niet als smeergeld want ik ben met alles in orde, tis meer als een kleine tegemoetkoming met als wederdienst een snelle service en vlotte transaktie. Ik verleng idd netjes elke 59dagen, een week of 2 op voorhand om zeker te zijn. Het is altijd beter om met alles in orde te zijn maar in mijn geval wist ik echt niet waneer ik terug zou reizen. Als het reisbureau daaraan niet wil mee wil werken print je gewoon het vluchtschema van de betreffende luchtvaartmaatschappij met jou naam en alle gegevens. Ik wil niemand aansteken om dat zo te gaan doen, ik laat gewoon weten hoe ik het aan boord gelegd heb en dat kunnen ze niet achterhalen. het is altijd een optie als je zoals mij niet weet wnr je naar huis zal gaan.

Davaocity is een miljoenenstad dus ik snap dat het daar druk kan zijn bij de immigratiedienst. Hier in Puerto Princesa op het eiland Palawan zijn er vaak maar 1 of 2 mensen voor me. Ik ben hier 100 km ten noorden van Puerto P. bezig met het bouwen van een klein beachresort. en daar zou ik natuurlijk officieel ook een werkvergunning moeten hebben. Maar ook daar deed immigratie niet moeilijk over, want ik was nog in werkkleren naar immgratie toe gegaan zegt die dame achter de balie werkt u hier ? ik zeg ja ben een resort aan het bouwen. Enigste wat ze zegt ,O wat leuk, Ze had natuurlijk ook kunnen zeggen , heeft U wel een werkvergunning, En dat iemand me verlinkt is bijna nihil denk ik. ik heb iedere dag 10 mensen aan het werk, en die zijn allemaal dolgelukkig dat ze werk hebben. Dus als je nog eventueel nog plannen heb om de bekende undergroundriver in Palawan te bezoeken kom gerust langs mijn site is www.tabuyobeachpalawan.com

maar eigenlijk zijn het de luchtvaartmaatschappijen die moeilijk doen want die laten je toch niet vliegen als je een retour ticket hebt voor langer dan drie maanden en maar een visum heb voor drie maanden.
Ze geloven je dus niet als je zegt dat dat je het terplaatse gaat verlengen.