Bezoek Bromo vanaf Malang

:vak02:Hoi,

Weet iemand of ik de Bromo ook kan bezoeken vanaf de stad Malang op Java?

Tevens ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft op de treinverbindingen tussen Probolingo en Banyuwangi, is dit een mooie route?

Groeten,

Arval

hey,
wat toevallig! ik wilde net dezelfde vraag stellen :slight_smile:

je kunt vanaf Malang de vulkaan bezoeken, heb ik zelf alleen nooit gedaan. De treinreis is lang niet zo mooi als die vanuit west-java naar Yogya.

Het is goed te doen met de auto van malang naar de bromo,het is ongeveer 40 km!!! en 2 uur rijden.

gr sredneb

Ik ben zelf vanuit Malang 2 keer naar de Bromo gegaan.
Mooie ervaring. Uitstekende chauffeur. Geregeld door gids Ansori van Toko Oen. Ansori is een Nederlands sprekende gids.
Adres Toko Oen:

Jl. Jend. Basuki Rachmad no. 5
MALANG - EAST JAVA - INDONESIA
Telefoon: 0341 - 364052

Ik heb op internet gelezen dat de reis van Malang naar de Bromo via Tumpang - Ngadas gaat. Hebben jullie dit ook gedaan? En hoe is die omgeving??
Ook vraag ik me af of dit met een normale auto te doen is, of dat je echt een jeep nodig hebt voor deze route?

Dit draadje is 5 jaar oud, deze mensen zijn niet meer actief op dit forum.

Gezien de conditie van de weg en het feit dat deze behoorlijk stijl is, heb je écht een 4WD nodig.

Zie het Lonely Planet forum voor recente info: Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet.

Malang is een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan de Bromo. Als je de Bromo Sunrise wil doen vanuit Malang moet je wel heel vroeg opstaan 01.00-02.00 uur ipv 04.00 als je bij de Bromo zelf overnacht. Vanaf Malang via Tumpang is een mooie tour te maken met een Jeep via Bromo savannah.

Ik heb vorige week de Bromo bezocht vanuit Malang. Rond 1 uur in de nacht vertrokken richting de Bromo en circa 2,5 uur later op het uitzichtpunt waar de zonsopgang bekeken kan worden. Helaas door mist/regen/wolken helemaal niks gezien.
Ik verbleef in een nieuw hotel (HARRIS) wat redelijk goed was. http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g297710-d3870219-Reviews-HARRIS_Hotel_Conventions_Malang-Malang_East_Java_Java.html