Betrouwbare reisorganisator?

Helo Peru-lovers!

Mijn vriendin en ik reizen half oktober voor 3 wkn nr Peru!
Via dit forum vonden wij de link www.peruperutravel.com terug en kregen van deze mensen een mooi voorstel binnen. Voor ong 1.400eur pp bezoek je alle hoogtepunten (lima, pisco, ballestas eilanden, nazca, arequipa, 3d colca canyon, titicacameer, cuzco, MP, puerto maldonado 4d jungle). Wij zouden hier onze reis bij willen boeken maar toch 2 vraagjes;

-heeft er iemand een idee of zelf ervaringen bij deze reisorganisator (betrouwbaarheid, kwaliteit uitstapjes,…)?
-is dit een democratische prijs voor onze reis (excl.vlucht/incl. 2 binnenlandse vluchten)

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties en tips !

Grtjs willem :wereld:

Zelf heb ik niet via een reisorganisatie door Peru gereisd aangezien ik(con 3 amigos) zelfstandig door Peru gereisd. Wat overigens prima kan. Wel heb ik een aantal nachten overnacht bij een Hostel in Lima van een Belgische eigenaar. Deze persoon organiseert ook reizen door Peru met Nederlandse gidsen. Met deze gidsen hebben we bij toeval ook mee kennis gemaakt. Deze mensen kwamen in ieder geval heel vriendelijk en vertrouwd op ons over. De website van deze man heet: www.safeinlima.com. Deze man heet Jean-Paul en woont nu 10 jaar met zijn peruaanse vrouw in Lima.

Veel plezier in ieder geval in Peru. Het wordt vast en zeker een hele mooie belevenis.

Ik heb even op een van onze VakantieWijzers gekeken. De goedkoopste individuele rondreis die op onze websites is vermeld, kost 2031 Euro per persoon voor:
• vliegreis Amsterdam-Lima v.v. met Iberia (met overstap in Madrid)
• luchthavenbelastingen en brandstofheffing
• openbaar vervoer Lima-Pisco-Nasca-Arequipa
• privé vervoer Arequipa-Chivay-Cruz del Condor-Puno
• binnenlandse vlucht Cusco-Lima
• lokale Engelstalige chauffeur
• verblijf in kamer met bad of douche en toilet in 2/3-sterren hotels in of in de omgeving van de genoemde plaatsen
• verzorging op basis van 18 x logies en ontbijt
• beschreven excursieprogramma

Een moeilijke vergelijking, maar het geeft een indruk.

Violet
www.vakantiewijzers.nl

Hoi Violet !

Thnx voor de tip maar deze reis hebben we ook opgemerkt. Deze loopt via Kras.nl en wat een slechte dingen ik daarover allemaal gelezen heb!!! wij hebben gekozen om dan maar niet via Kras.nl te boeken. Als ik lees wat vele mensen al hebben meegemaakt met Kras… ik zou toch wel een redelijke garantie willen hebben wanneer ik maar voor 3 weken in peru ben, niet al te veel tegenslagen ga hebben door het gepruts van reisorganisatoren.
Thnx voor je reactie!
:dag:

Klopt, met Kras kan het inderdaad verkeren. Het is een low cost aanbieder en dat heeft natuurlijk gevolgen voor de klantenservice. Ze bieden wat ze zeggen, maar als het mis gaat, dan gaat het ook goed mis. En als je iets “in gezelschap” doet, dan zijn het meestal hele grote groepen.

Je kunt het wat dat betreft vergelijken met de low cost luchtvaartmaatschappijen. Als je meegaat, moet je je bewust zijn van het gebrek aan flexibiliteit.

Maar als vergelijkingsmaatstaf zijn de Kras-prijzen natuurlijk niet gek: goedkoper krijg je het alleen als je zelf organiseert.

Ik heb nog even voor je gezocht. De website van PeruPeruTravel vond ik er wat amateuristisch uitzien en het mailadres (gmail) duidt ook op weinig professionaliteit. Dat klopt ook, want de organisatie is waarschijnlijk net gestart. De domeinnaam is eind mei 2010 ingeschreven en wordt gehost op een server in Denemarken. Als ik het goed begrijp is de Vlaamse zakenpartner van het kantoor in Huntacayo mevrouw Eva Helsen.

Dat wil allemaal natuurlijk niet zeggen dat het slecht of onbetrouwbaar is, alleen dat er weinig mensen met ervaring zullen zijn en dat je wel een risico neemt. In ieder geval is er geen sprake van een SGR-aansluiting of een vergelijkbaar veiligheidsnet.

Ik weet niet of je al met mevrouw Helsen hebt gesproken, maar ik zou in ieder geval even met haar bespreken hoe je voorkomt dat je 2800 Euro spontaan verdwijnt. Ter plekke betalen? Bankgarantie in plaats van een aanbetaling? Verder zou ik vooral op mijn intuitie vertrouwen.

Ik heb trouwens nog even verder voor je gekeken naar ander vergelijkingsmateriaal:

• 12 dagen Nasca, Arequipa, Cusco, individueel, middenklassehotels en transport: 632 pp exclusief vlucht
  • 19 dagen Costa, Titicaca tot Cusco, individueel, middenklassehotels en transport: 1070 p.p. exclusief vlucht.
    In beide gevallen met ANVR/SGR garantie.

Ik hoop dat ik je hiermee wat verder heb geholpen. Neem gerust rechtstreeks contact op als je meer wilt weten: [EMAIL=“info@vakantiewijzers.nl”]info@vakantiewijzers.nl

Violet

1 like

Nou ik vind het een hele smak geld!

De meeste tourtjes kun je per stuk heel makkelijk lokaal boeken voor een paar tientjes. Alleen een jungle tour is wat duurder en de binnenlandse vluchten zul je even moeten zoeken naar de voordeligste. Qua openbaar vervoer zijn er volop bussen en die zijn spotgoedkoop. Hotels zijn er in alle soorten, maten en prijzen en enorm veel keus langs die highlights.

Peru is prima zelfstandig te bereizen, alleen moet je je dan wel goed voorbereiden en een goede reisgids (gids als in boek, niet mens) gebruiken, bv. een Rough Guide, Lonely Planet of andere gids. In een Lonely Planet vind je voorin diverse routesuggesties (bv. alle highlights; een handige route voor 2 weken of 3 weken; een route voor archeologie-liefhebbers, etc). Lees dan wel van tevoren wat je wel en niet wilt zien, en hoe die plaatsen zijn, en hoeveel tijd het ongeveer kost om van plaats naar plaats te komen.

Overigens is het stadje Pisco volgens mij nu echt geen hoogtepunt meer, in 1998 vond ik het best leuk maar een aantal jaar geleden heeft die aardbeving het verwoest en ik las vorig jaar op internet dat het nog steeds niet opgebouwd is. Die Ballestas eilanden vond ik wel leuk.

Ik weet alleen niet of je met zelfstandig reizen zoveel plaatsen in je 3 weken kunt proppen, want het kost wel iets meer tijd om telkens je dingen te regelen.

Wij hebben in mei-juni ongeveer dezelfde reis geboekt bij safe in lima voor ongeveer dezelfde prijs. Alle overnachtingen, vervoer , gidsen ter plaatse en uitstappen waren inbegrepen. We waren zeer tevreden over deze reis, bij mogelijke probleempjes is Jean-Paul steeds bereikbaar daar hij in Lima woont .De reis is ook naar eigen wensen aan te passen.

1 like

Ook ik kan SafeInLima aanbevelen. Enkel blijven overnachten, maar hij heeft ons toch een aardig handje geholpen met de praktische zaken voor het vervolg van onze reis.

Thnx Violet en anderen voor de reacties!

Mijn eerste gevoel geeft geen wantrouwen aan maar ik heb wel de indruk dat wij de eerste klanten zijn bij Peru Peru :slight_smile: En als je nuchter nadenkt bestaat uiteraard de mogelijkheid dat deze geen echte reisorganisator is… Het kan eender wie zijn die uit is op geld en ik heb inderdaad geen garantie dat ik mijn geld met een gerust hart kan storten op hun rekening! Ik kan weinig of geen details terugvinden over hun. Heb haar nu per mail een telefoonnummer aangevraagd en ga haar eens bellen… We zien wel…
Allesinds als alles goed verlopen is ga ik vollop reclame maken voor haar organisatie want ik vind het een prachtig initiatief en zie dit niet zomaar eender wie doen!

grtz!

Hoe bedoel je? Zoals ik zei, stikt het in Peru van de tour-operators. Echt, hele straten vol. Je kunt daar een klein tourtje in de omgeving boeken maar er zijn er ook zat die wekenlange reizen aanbieden.

Hoi hoi peru lovers!

Elizabeth en ik zijn terug uit Peru. Prachtige ervaring, het was echt de absolute max !!!

Dit topic draaide natuurlijk omtrent reisorganisator Peru Peru Travel >> wel … wij waren één van hun eerste klanten maar wat een fantastisch georganiseerde reis! Wij kunnen het absoluut aan iedereen aanraden!!!
Eva heeft schitterend werk geleverd en is altijd beschikbaar bij eventuele voorvallen of problemen. Tijdens onze ganse reis hebben wij geen enkele tegenslag gekend, alles wat netjes georganiseerd en voorzien. De keuze van hostels en uitstapjes waren prima!
Wij hebben redelijk wat ervaring met wereldreizen in verschillende continenten en kunnen best goed vergelijken en beoordelen. Aldus… indien je voor een korte periode naar Peru wil gaan (2 weken, 3 weken) is www.peruperutravel.com jou reisorganisator voor jou aangepaste reis tegen een mooie prijs! Indien je meer info of foto’s wil van onze ervaringen, contacteer mij gerust! Zij verdienen de beste publiciteit.
Proficiat Eva en nogmaals vele malen dank voor alles !!
Danzij haar inzet voor en tijdens hebben wij een schitterende 3-weekse reis achter de rug.
Groetjes
Willem & Elizabeth :zon02: