In juli/augustus gaan wij met de kinderen 4 weken naar Vietnam. We komen aan met het vliegtuig in Hanoi. We willen naar Halong Bay en Sapa en omgeving. Daarna willen we afzakken naar Hoi An en Saigon om via Cambodja te eindigen in Bangkok. Om niet teveel tijd in Hanoi te verspillen aan het zoeken naar een betrouwbaar reisbureau wil ik jullie vragen of jullie ervaring hebben met een goed reisbureau/guesthouse. We willen 1 dag naar Halong Bay en 2 dagen naar Sapa en omgeving. Alle tips zijn welkom.
(Op internet heb ik al gezocht maar het blijkt dat als er een goed reisbureau is en deze in LP vermeld staat dat er dan meteen 30 reisbureaus met dezelfde naam zijn.)http://www.wereldwijzer.nl/images/smilies/chin.gif
Bufallo Tours
Je kan daar je budget neerleggen en zij komen wel met een voorstel.
Hoewel ze op een wat hoger segment zitten, is alles mogelijk.
Vind wel even belangrijk hoe oud de kinderen zijn en hoeveel en leefdtijd, want je idee voor en Sapa en Halong Bay betekend wel heel lange reistijden in relatief korte tijd.
2 dagen Sapa en 1 dag Halong Bay is al snel 25 uur reizen minimaal op 100 uur.
Dus misschien wat luxer reizen in de trein kan je beter uitgerust aankomen om verder te gaan.
Of een stop in Hanoi met overnachting en dan door naar Halong Bay?
Is dus een optie?
Bedankt voor je tip. We willen eerst 1 dag naar Halong Bay om daarna de volgende dag met de nachttrein richting Sapa te rijden. We waren inderdaad al van plan om wat luxer te overnachten in de trein.
Weet jij ook of het haalbaar is om bij terugkomst in Hanoi (vanuit Sapa) meteen 's avonds de nachttrein richting Hoi An te nemen?
Wat betreft de kinderen, dat komt helemaal goed. Het zijn er 2 van 15 en 17 en ze zijn al in Nepal, Tibet en China geweest. Dus wat betreft reistijden zal het nooit zo erg en zo lang zijn als in China. Ik ga Buffalo tours een mail sturen en zal zien wat ze voor ons kunnen doen.
Nogmaals bedankt
Je komt met de trein al heel vroeg aan in Hanoi vanuit Sapa; een uur of 6 of een 1 uur vroeger of later afhankelijk van welke trein.
Neem wel een trein voor Sapa vv de 4 bed cabin, soft sleeper.
Dus geen probleem voor de avondtrein richting Hoi An; trein gaat niet verder dan Danang, maar stopt wel in Hue.
Ik zou daar uitstappen en deze stad ( echt de moeite waard met de citadel en de tombes ) te verkennen en misschien de DMZ als je tijd hebt in je schema.
Vandaar naar Danang via de Hai Van pas naar Hoi Hoi An.
Mooi stadje is dat, aanrader.
Wij vertrekken 11 febr. bijna dus!!! Onze boekingen zijn gegaan via Vietnam online…je kunt alles aanpassen zo je zelf wilt… ook hotels, treinreizen of eventueel binnenlandse vluchten. Hoe onze reis gaat verlopen kan ik je nog niet vertellen maar wel onze voorbereidingen en die zijn erg goed…oook qua ionfo via deze organisatie.
Voor wat betreft de tijden en kosten voor de treinreizen kan ik je de volgende site aanbevelen. WWW.SEAT61.COM. Hier vind je alle vetrektijden en kosten voor de treinen in bijna heel zuid oost azie. Succes met het verder uitzoeken van je trip