Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

Wij vertrekken volgende week donderdag voor 1 maand naar Hongkong en Thailand, in principe zouden we 1 overnachting hebben in Bangkok voordat we doorvliegen naar Hongkong, het reisburo 333Travel is ons echter goed ter wille en wij kunnen nu dezelfde dag doorvliegen naar Hongkong, wel echter 9 uur wachten op de doorvlucht maar dat heb ik toch liever dan de hele dag in het hotel in Bangkok zitten want het zou best zo kunnen zijn dat het e.e.a. volgende week weer gaat escaleren en aangezien wij in het district Makassan zouden zitten, ben ik blij dat dat nu niet hoeft. Overigens vind ik de situatie altijd wel meevallen als je er eenmaal bent, vorig jaar omstreeks deze tijd waren er ook alemaal tanks op straat bij het MBK en SIAM shoppingcentre maar verliep alles verder vreedzaam. Nu ben ik daar toch niet meer zo zeker van. Zijn echt niet bang uitgevallen maar je moet het ook niet opzoeken. Vind het wel heel erg voor alle Thai, ze lopen echt veel inkomen mis als zij doorgaan met deze situaties. Jammer voor zo’n prachtig en heerlijk land. Na 5 dagen Hongkong gaan we de rest van de vakantie doorbrengen op het prachtige eiland Koh Samui, heerlijk kijk er echt naar uit.

Zou het wel leuker vinden mocht er bij de vragen wat minder taalfouten gemaakt worden.
Ikzelf verblijf in de buurt van Sakon Nakhon en heb de indruk dat de mensen hier niet wakker liggen van de problemen in Bangkok. Of beoordeel ik dat verkeerd?

Dat klopt als een bus,mijn vriendin woont in Phraibung(Si Saket)en daar liggen ze ook niet wakker,over de Betogingen.

1 like

Als politiek voor gaat op het leven dan is dat hun zaak, ik denk niet dat het ermee zal verbeteren t’is al 50jaar zo , en kwestie inkomsten verlies ze hebben er geen dus voor hen kan dat optreden geen kwaad.
Maar als ze vroeger stemden voor Thaksin (corrupt) kregen ze geld daar wringt het schoentje en dat zijn ze nu kwijt !!!
De mensen die daar zijn in Bangkok komen juist van het binnenland veel van isaan waar juist de meeste arme mensen wonen !

Ik ben blij dat ik pas over 3 maanden in Bangkok zal zijn! Hopelijk is er tegen dan een oplossing. Vorig jaar was het ook rond dezelfde tijd onrustig in Bangkok. Toen was alles rond de tijd dat we vertrokken daar weer rustig. Vraag mij wel af hoe het komt dat het toen even trug stil is geweest en dat er nu ineens weer zoveel rel is. (ja zo goed volg ik het ook allemaal niet) Ochja wat dan ook, IK GA! Ik verblijf zowel bij het begin van de reis als op het einde enkele dagen in Bangkok maar bang heb ik zeker niet. Het zal wel goed meevallen en we zijn toeristen zodus zullen ze ons wel buiten schot laten. Enkel zoals hiervoor al gelezen geen rode of gele shirt dragen dan maar zeker. Denk dat ik dat vorig jaar wel gedaan heb
 Ochja ik leef nog!

1 like

@ stoffeltjeee opgepast geen blauwe t-shirt aandoen want er bestaat ook een blauwe partij ,doe een oranje kleed aan dan laten ze je zeker gerust !!! :dag:

Het kan altijd nog uit de hand lopen maar er is al een aantal dagen niks over bangkok op het nieuws geweest dus dat zie ik als een postief punt
hopelijk blijft dit ook zo

@ anna, ja nu is het kalm t’is boedhistisch nieuwjaar of songkran ze gaan dat eerst vieren en dan doen ze voort met hun heibel !!!:mad:

volgens mij is er nu wel een negatief reisadvies afgegeven

@sylvia als iedereen op dat advies gaat ingaan gaan ze nog minder inkomen hebben en het zal daar zeker niet op verbeteren ze hebben al genoeg verlies geleden door al die vernielingen enz
:vak02:

Zijn jullie wel nog van plan om te gaan?? Ik ga pas in augustus dus dat duurt nog even maar als het dan nog steeds negatief reisadvies is houd het op natuurlijk

Hey Nesten,
Das misschien wel zo maar als je toch op vakantie gaat is het wel zinvol om te beseffen dat je reisverzekering niet meer geldig is ivm het negatieve reisadvies. Lijkt me toch in ieder geval een overweging waard om na te denken wat je dan gaat doen

Groetjes

Dat klopt idd maar ik ga maar 1,5 dag naar bangkok en daarna door naar cambodja en vietnam
Het moet wel heel erg nog daar zijn dat,ik dan niet gaat want 1,5 dag dat zal ik dan heus ook wel overleven als je het gewoon niet gaat opzoeken. Bangkok is ook best wel groot dus je kan ook nog naar andere plekken gaan natuurlijk. Even aankijken dus

Sorry maar als ik jullie berichten lees dan ben ik een beetje verontwaardigd er mag best wat spanning in je reis zitten je moet het ook niet erger maken dat het al is.Je vraagt in de luchthaven aan de politie waar de rellen zijn en dan trek je uw conclusie.Je moet het niet gaan opzoeken maar je reis afblazen vindt ik erover.
Als je toch zo bang bent blijf dan niet in Bangkok en reis dan in één trek door.
En in het ergste geval blijf dan thuis en kijk verder wat de media brengt op TV.:vak01: :chin:

Waar haal jij dat negatieve reisadvies vandaan dan sylvia?

Wij vertrekken over twee weken en hebben nog geen moment getwijfeld, moet ik erbij zeggen dat Bangkok niet in ons plan zat (op de luchthaven na dan)

sylvia hier de site van het min van buitenlanse zaken een van ned waar haal jij hier een negatief reisadvies uit?

Reizen en Landen Reisadvies Thailand

Reisadvies

4
	 			 				 123**4**56

**4. Niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden**

Laatst gewijzigd op 10 april 2010
	 			Nog steeds geldig op 15 april 2010

In dit reisadvies is de rubriek ‘Actualiteiten’ gewijzigd.

Meer over classificatie reisadviezen Samenvatting

In verband met de onzekere en instabiele politieke situatie in Thailand en het daaruit voortvloeiend geweld worden alle Niet-essentiĂ«le reizen naar Bangkok ontraden. Reizigers naar Thailand wordt aangeraden, samenscholingen en demonstraties te mijden en zich goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen. (zie rubriek ‘Actualiteiten’).
Reizigers en Nederlandse ingezetenen in Thailand wordt aangeraden zich te registreren via de website van de Nederlandse ambassade in Bangkok (www.mfa.nl/ban), zodat zij in geval van een noodsituatie door de ambassade (onder andere per sms) bereikt kunnen worden. Reizigers wordt tevens aangeraden de informatie op deze website regelmatig te volgen.
Niet-essentiĂ«le reizen naar de vier zuidelijke provincies van Thailand, t.w. Pattani, Yala, Narathiwat en Songkhla, worden ontraden (zie rubriek ‘Onveilige gebieden’).
Actualiteiten

Anti-regeringsgezinde betogers, de zogenaamde roodhemden, demonstreren sinds 12 maart in Bangkok. De betogers verblijven met name rond het Sanam Luang plein (naast het Grand Palace) Phanfa Bridge en de Ratchadamnoen Avenue, alsmede bij de kruising van Ratchaprasong met Sukhumvit. Er zijn ook mobiele betogingen in andere delen van Bangkok en demonstraties vonden ook plaats in andere steden van Thailand (Chiang Mai, Udon Thani)
De betogingen in Bangkok hebben op zaterdag 10 april tot gewelddadige confrontaties met politie en leger geleid. Daarbij zijn doden en vele gewonden gevallen.
U wordt aangeraden geen rode of gele shirts te dragen op straat.
Reizigers wordt aangeraden de berichtgeving in de media te volgen (bijv. via www.nationmultimedia.com of www.bangkokpost.com) en zich goed te informeren over de actuele politieke ontwikkelingen. Ook via de website van de Nederlandse ambassade (www.mfa.nl/ban) kunnen de ontwikkelingen worden gevolgd. Via deze website kunt u zich desgewenst laten registreren.
Naar aanleiding van de recente spanningen met Cambodja over de tempel Preah Vihear worden reizen naar de Thaise grensprovincie Sisaket ontraden.
Dagelijks worden er in de zuidelijke provincies aanslagen gepleegd (zie verder ‘Onveilige gebieden’).
Algemeen

In tegenstelling tot Nederland kent Thailand geen gedoogbeleid met betrekking tot drugs. Vermijd ieder contact met drugs, inclusief de in Nederland gedoogde zogenaamde soft drugs. Drugsbezit kan leiden tot zeer lange gevangenisstraffen (tot levenslang en zelfs de doodstraf). Ook het roken van hasjiesj is in Thailand strafbaar.
Ook andere (relatief kleine) vergrijpen worden vaak met hoge gevangenisstraffen bestraft. Meer informatie kunt u vinden op website: www.drugssmokkel.nl.
Bij een aantal ‘visumwinkels’ of reisbureaus in Thailand kunnen visa worden aangevraagd, maar deze visa zijn niet legaal en kunnen tot rechtsvervolging leiden.
Omdat visuminformatie aan verandering onderhevig is, dient u zich voor vertrek naar Thailand in verbinding te stellen met de Thaise ambassade.
In Thailand vallen relatief veel dodelijke verkeersslachtoffers. Het zelf besturen van motoren of het nemen van brommertaxi’s wordt ontraden.
Gezondheidssituatie

Voor informatie over epidemieën of over eventuele benodigde vaccinaties, preventie, symptomen en behandeling van diverse ziekten in Thailand wordt u geadviseerd contact op te nemen met uw plaatselijke GGD of reiskliniek www.travelclinic.com of bijvoorbeeld de websites, www.lcr.nl, www.who.int, www.rivm.nl of www.minvws.nl te raadplegen.
Net als in Nederland worden in Thailand seksuele contacten met minderjarigen aangemerkt als een ernstig strafbaar feit. De autoriteiten van Thailand kennen een zeer stringent vervolgingsbeleid; bij een veroordeling hiervoor worden (zware) straffen opgelegd. Los van bestraffing in Thailand geldt dat men (ook) voor in het buitenland begane misdaden op het gebied van kinderseks in Nederland strafrechtelijk vervolgd kan worden.
Voor algemene nuttige reisinformatie wordt geadviseerd de website www.wijsopreis.nl te raadplegen en de reistips op website van de Nederlandse ambassade te Bangkok (www.mfa.nl/ban).
Terrorisme

Vanwege verhoogde terroristische dreiging wordt geadviseerd extra waakzaamheid in acht te nemen (zie rubriek ‘Actualiteiten’).
De onrust in Zuid-Thailand heeft tot op heden niet geleid tot aanslagen in de rest van het land.
Onveilige gebieden

Niet-essentiële reizen naar de vier zuidelijke provincies Yala, Narathiwat, Pattani en Songkhla worden ontraden. Sinds januari 2004 vinden in deze provincies regelmatig aanslagen plaats. Het gaat daarbij om bomaanslagen, brandstichting en gerichte moordaanslagen. De aanslagen zijn voornamelijk gericht tegen Thaise gezagsdragers, maar in toenemende mate zijn ook burgers het slachtoffer geworden. Sinds begin 2004 zijn bij het geweld in Zuid-Thailand meer dan 3.000 mensen omgekomen, waaronder een klein aantal buitenlanders.
Op 21 juni 2008 werd een trein, op weg van Surat Thani naar Sungai Kolok, in Narathiwat overvallen, waarbij een aantal mensen is omgekomen. Treinreizen in de zuidelijke provincies worden dan ook ontraden.
De situatie langs de noordelijke en noordwestelijke Thaise grens met Myanmar/Birma kan onrustig zijn. Het (ter plaatse) inwinnen van actuele informatie wordt aanbevolen.

Laatst aangepast: 10 april 2010

**Submenu**

[ul]
[li] Actueel[/li][li]Reisadviezen[/li][li]Tips voor reizigers[/li][li]Nederlandse vertegenwoordigingen in het buitenland[/li][li]Buitenlandse vertegenwoordigingen in Nederland[/li][li]Wonen, werken en studeren in het buitenland[/li][li]Nieuwe Influenza A (H1N1)[/li][/ul]

**Hoofdmenu**

[ul]
[li]Home[/li][li] Actueel[/li][li] Organisatie[/li][li] Onderwerpen[/li][li] Reizen en Landen[/li][li] Producten en Diensten[/li][/ul]
Service

[ul]
[li]Deutsch[/li][li]English[/li][li]Español[/li][li]Français[/li][li]Tekstgrootte -+[/li][li]RSS[/li][li]Abonneren[/li][li]Help[/li][li]Contact[/li][/ul]

**Zoek**

Zoek 		

[ul]
[li]Sitemap[/li][li]Uitgebreid zoeken[/li][/ul]

[ul]
[li]Stuur door[/li][li]Print deze pagina[/li][/ul]

Nee, er is GEEN negatief reisadvies, zelfs niet voor Bangkok.

Hier in Udon Thani is momenteel weinig te merken van de onrust in de hoofdstad. Je ziet hier wel verschrikkelijk veel roodhemden op de straten, maar het is bekend dat de Isan een bolwerk is van de UDD, dus zo gek is dat niet. Op dit moment houdt iedereen zich bezig met het vieren van Songkran en de sfeer is nog steeds geweldig.
Dus wel veel roodhemden die achterin pick-ups door de straten rijden, en heeeeel af en toe hoor je ze iets schreeuwen als ‘Abhisit ga weg’.
Als toerist is het beter om nog steeds geen geel of rood shirt te dragen. Afwachten wat er na Songkran (vandaag laatste dag) gaat gebeuren, grote kans dat er weer meer roodhemden naar de hoofdstad reizen.

Over een paar dagen zelf ook richting Bangkok, dus ben benieuwd hoe de situatie daar nu is. Twee weken terug zaten we buiten het centrum dus niks gemerkt, over een paar dagen verblijven we rond Sukhumvit.
De roodhemden hebben hun stellingen bij de Phan Fa Bridge inmiddels verlaten, maar blijven nog steeds bij diverse winkelcentra in de buurt. Ga morgen in Udon dus wel shoppen ;), nu is het tijd om naar buiten te gaan en Songkran te vieren.

Sawat-dii pimai / Happy New Year !

Ik zit momenteel in Thailand en ondervind geen ene last van de rode shirts. Ik ben er zelfs midden in geweest. Er was gewoon orde en het verkeer werd zelfs door hen geregeld daar waar het vast liep. De Nederlandse media moet eens een keer ophouden met het dramatiseren van nieuwsberichten. Het lijkt alsof de redshirts misdadigers zijn die erop uit zijn om af te slachten.
Ik ben blij dat er geen aanstoot van de nieuwsberichten wordt genomen. Een rel of rellen in Amsterdam wil niet zeggen dat Utrecht en of Hoofddorp die vlakbij liggen daar last van ondervindt. Waar heeft de media het over Als we het over Bangkok zelf hebben dan moeten wij ons af vragen hoe groot Bangkok is en waar in speelt het zich af. Waar ligt de luchthaven in Bangkok en ondervinden mensen daar last van nee. Voor de thuis blijvers morgen gaan we heerlijk naar Pukhet en gaan naar Suvarnabhumi airport waar niets te merken is behalve de strenge bewaking.

1 like