Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

Had enkele sites bezocht en wat zie ik??In Kao san road zag ik de “farangs” verbroederen met de red shirts,ze waren zelf foto’s aan het nemen!!
Zouden ze deze mensen niet onder hun “gat” moeten stampen??Nogmaals eens voor de zoveelste keer!!!Dit beland alleen het Thaise volk aan,wij moeten ons daar niet mee moeien.
Had een stukje gelezen op de Bangkokpost,dat de toeristen die op de straat waren(kao san road) aangedaan waren ivb:het geweldadig optreden van de bijde kanten:leger&red shirts.
Als ge deze toeristen liet doen, dan kropen ze in de mensen hunne boekentas(bij manier van spreken!
Ik vind wat er is gebeurd heel erg,maar als een “zot” tussen de betogers&leger inmengen,getuig toch van een heel klein verstand!g.s

Ja Jan,

Tijdens de rondreis door de I-Saan vertelde onze gids ook over de dingen die Thaksin daar voor de armen heeft gedaan. Dus de steun komt uit die regio, nietwaar?

Ton

Met de skytrain is het vanuit Sukhumvit een paar haltes naar Siam of Chit Lom. Overigens een aardige afstand. En dan nog is het een stuk wandelen naar Central World.

Harry Vermeegen liep eens met stuk kippenvlees naar de krokodillen vijver.
Hij moest toch snel wegrennen. ( WK USA )
Tijdens mijn bezoek aan de Grand Canyon stonden mensen op een puntig plateau vol in een beukende val wind,want dan zijn de foto’s mooier.
Gewoon over het hekje stappen

Tijdens een snorkel duik tocht sprong er ineens een Rus overboord.
Rif,andere boten,… de gids boos en terecht.

Ik verbaas me nog steeds,over de onnodige risico’s en het gedrag van de toeristen op locatie,hotels,vliegtuigen en noem maar op.

de steun voor mr t komt in elk geval niet uit het zuiden

Ja Ton zo werkt dat.

Waar de steun vandaan komt is ons alle duidelijk.

Je hebt gelijk , maar nu manipuleert hij de arme boer " volgens mijn mening " .

Khao San shootout ‘terrifies’ tourists

Visitors change plans after seeing fighting, pools of blood,

[ul]
[li]Published: 12/04/2010 at 12:00 AM[/li][li]Newspaper section: News[/li][/ul]

Saturday’s bloody clashes between the red shirt protesters and government forces near Khao San Road have left tourists feeling “terrified and anxious”, and hoping there is no further violence.

http://www.bangkokpost.com/media/content/20100412/132357.jpg

Tourists enjoy the Songkran festival on Khao San Road yesterday, a day after the street was the scene of clashes between security officers and anti-government demonstrators. Many travellers are hoping there will not be a recurrence of the events that took place on Saturday. JETJARAS NA RANONG

The clash left its mark on Tanao Road, which connects Khao San, the popular backpacker area, with the Khok Wua intersection on Ratchadamnoen Avenue.
Windows were broken and there were holes in the walls of buildings and shop houses in the area yesterday. A small group of tourists gathered to look at United Front for Democracy against Dictatorship protesters who had gathered to look into the causes of Saturday’s clash.
All shop houses on Tanao Road were closed. The street was strewn with broken glass, damaged cars and public phone booths that had been pulled down.
“It terrified me,” said Lucia Hadley, an 18-year-old tourist from Wales, of Saturday night’s events.
“We had to run away and hide.”
The fighting was unexpected, she said, adding that she and a friend had to stay in their hotel next to the scene until troops withdrew.
“After it was over, we came out and had a look, seeing a pool of blood and there were bullet shells on the ground. We didn’t expect this to happen.”
Ms Hadley said she was planning to leave Bangkok for Chiang Mai today because of safety concerns.
Local traders said tourists had fled the scene on Saturday evening but things had since returned to normal.
For New Zealander Ryan Jordan, 25, the confrontation was enough to force him to change his plans to stay in the city.
“We’re a little bit anxious about staying here,” he said. “Things are getting more and more tense. You don’t know what to expect.”
Taiwanese tourists Natalie Hsieh, 28, and her friends were saddened by the incident. With six more days to stay in the city, they said they hoped things would recover soon.
“We have to change our shopping plans in Siam Square. We will find [other] safer places to go,” Ms Hsieh said.
She said the incident was similar to past political protests in Taiwan.
Like other tourists, she believed the fighting would not continue.
The tourist hot spot was quieter than normal yesterday largely because many tourists had left to spend the Songkran holiday in the provinces, like every year, according to local traders. They said Songkran festivities would still take place in the area.
Small groups of local residents were already playing with water guns but shops in certain areas were closed.
Canadians Etienne Houde, 27, and Noemie Botbol, 24, were among tourists browsing clothing stalls on Khao San yesterday. Both said they were alarmed by Saturday’s events.
“To see the army on the street, it scared me,” Ms Botbol said.
The clash was unexpected, she said, because they had heard about the red shirt protest since arriving in November but the rallies had not been violent.
Mr Houde said they planned to stay three more days in Bangkok but would remain cautious.
“We’re a little bit worried about our safety. We won’t go out of our neighbourhood at night,” he said.
The tourists interviewed by the Bangkok Post said Saturday’s events would not deter them from returning to Thailand.
They said that even though the clash had resulted in deaths and injuries, it should not keep tourists from visiting Thailand. Mr Houde said he would not suggest that tourists planning to visit Bangkok change their plans.In normale omstandigheden zou ik zeggen,veel waterpret met het Songkran feest.
Maar moet dit nu juist gebeuren in kao san road,waar er veel bloed is gevloeid?Ik begrijp soms de mensen niet,noem me ouderwets,maar ik zou het op een andere plaats vieren.

Ja idd ik zou er zelf niet aan mee hebben gedaan als ik daar was…al een tijdje geen negatief nieuws gehoord over bangkok dus dat is positief nieuws…maar nog maar niet te snel juichen…

Even advocaat vd duivel spelen hé… Zou het niet kunnen dat dit een manier van de spanning verwerken is? Zowel voor de locals als voor de toeristen?

Grts,

Jelle

Helemaal niet ouderwets Georges! Je toont gewoon respect! :chin: Vind het namelijk respectloos, zowel voor de doden, de familieleden, de gewonden en dan de mensen die in de straat wonen!

Hij stuurt/manipuleert het land aan naar verkiezingen, en als je naar de tijdslijn kijkt zoals eerder gepost door mij zou dat ook eigenlijk de bedoeling zijn geweest in een land met een democratisch politiek stelsel.

Hallo,

Zou jij als toerist het protest opzoeken om daarna je spanning te verwerken? Dat kun je beter aan de Thai overlaten want die hebben het moeilijk. Als toerist kan je altijd een andere plaats opzoeken.

groet

Even voor de duidelijkheid: wat ikzelf zou doen staat hier volledig buiten. Mijn stelling is gewoon een poging om te verklaren waarom dit toch blijkbaar gebeurde. Daarom zei ik ook duidelijk: ‘even advocaat vd duivel spelen’. Over de juistheid (of foutheid) van de beslissingen van die toeristen ga ik het niet hebben. Ik ben zelf nog niet naar Thailand geweest, dus ik kan hierover nog geen ‘buikgevoel’ aanspreken… Iets anders dat ik wel weet is dat niet alle westerse toeristen op vakantie altijd bekend staan om hun feilloze analyse van situaties waarin ze terechtkomen. Het zijn in ieder geval inderdaad de Thai zelf die geen keuze hebben dan de confrontatie met deze gebeurtenissen en als iemand het verdient om dit te kunnen verwerken, zijn zij het wel.

Grts,

Jelle

onder thaksin werd er in chiangmai een grote wyk gebouwd met mooie (kleine ) flats speciaal voor gewone en arme mensen. Sociale woningbouw dus. Het eerste jaar kon je 2000 baht per jaar inleggen en dan 25 jaar verder betalen om van je schuld af te komen.

De wijk is byna klaar maarthaksin is weg, de arme mensen hebben fyn voor gefinancieerd en de "gelukkigen"krgen hun geld terug. Ergens is een al ryke nog ryker geworden.

THAKSIN zei de armen;
het is niet Boeddhaas wil dat jullie honger lijden, maar armoede komt (mede) door de zakkenvullers.

Als jij en je kinderen honger hebben, als je dochter voor de mobiele telefoon en bromfiets zich MOET prostitueren zul je elke stro halm aanpakken om te overleven.

Als thais gezin in de stad, met schoolgaande kinderen kun je niet overleven beneden de 9000 bahtjes.

We weten uit eigen hollandse ervaring dat de politici met het vingertje omhoog links lullen en rechts vullen, maar het past ons niet domme commentaren te geven op eerlijke mensen die alles doen om uit de armoede te komen.

1 like

Ga eind mei naar Thailand, en maak me toch wel zorgen! Vorig jaar zag je ook vrachtwagens rijden met roden en gelen, maar nu doen ze naar het schijnt meer dan allleen maar rondrijden opp een vrachtwagen?

1 like

Reden genoeg om je zorgen over te maken. Hopelijk komt er niet nog meer geweld. Grote zorgen maak me over de situatie die ontstaat als de koning overlijdt. Hij is een bindende factor gebleken. Zijn zoon, de kroonprins, heeft een slecht imago. Ze kunnen beter kiezen voor de (kroon)prinses.

1 like

Er zijn in ieder land betogingen ik vind dat we ons dat niet moeten aantrekken,zolang ze de bron van inkomsten niet raken en dat zijn de toeristen !!!

ja daar heb je een punt Warin,maar voor de prinses kiezen gaat nu eenmaal niet daarvoor moet je de grondwet veranderen en in de staat dat het land zich nu bevindt gaat dit zeker niet lukken.
Ik hoop dat de koning nog blijft leven en zeker nu !!!